שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » דוברת המועצה לביטחון לאומי: "ארה"ב קוראת למנהיגים בישראל להגיע לפשרה"
בבית הלבן התייחסו להפגנות ברחבי הארץ לאחר פיטורי שר הביטחון וקראו למנהיגים בישראל "להגיע לפשרה בהקדם האפשרי"
גבעת הקפיטול, וושינגטון | צילום: shutterstock

בוושינגטון התייחסו הלילה (בין ראשון לשני) להפגנות ברחבי הארץ לאחר פיטורי שר הביטחון יואב גלנט ואמרו כי הם "מודאגים מהמצב בישראל". דוברת במועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן אמרה כי ארה"ב "קוראת בתוקף למנהיגים בישראל להגיע לפשרה, בהקדם האפשרי". הדוברת, אדריאן ווטסון, אמרה כי האמריקנים מאמינים שפשרה היא "הדרך הטובה ביותר עבור אזרחי ישראל".

הדוברת התייחסה גם לשיחה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן ואמרה כי "הנשיא דן לאחרונה עם ראש הממשלה נתניהו והבהיר לו כי ערכים דמוקרטיים תמיד היו, וחייבים להישאר, סימן ההיכר של מערכת היחסים בין ארה"ב לישראל". לדבריה "חברות דמוקרטיות מתחזקות על ידי איזונים ובלמים. שינויים מהותיים בשיטה הדמוקרטית יש לבצע בקונצנזוס הרחב ביותר".

עוד מבחזית החדשות

שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר בתגובה לאירועים אמש: "שילמנו מחיר כבד על כישלון ההסברה. הרפורמה במערכת המשפט היא נחוצה וחיונית, אבל כשהבית בוער, לא שואלים מי צודק אלא שופכים מים ומצילים את יושביו. אם ראש הממשלה יחליט לעצור החקיקה כדי למנוע את הקרע שנוצר בעם, אנחנו חייבים לתמוך בעמדתו".

השר עמיחי שיקלי אמר בעניין: "צריך להודות, ביושר – טעינו בניווט. זה קורה גם לנווטים המנוסים והטובים ביותר. וכמשתברברים בניווט התנאי הראשוני לתיקון הוא היכולת לומר טעינו. טעינו, לא בזיהוי הצורך הבוער ברפורמה, היא חיונית מאי פעם, אלא באופן ביצועה". לדעת שיקלי צריך "להיענות לקריאתו של בני גנץ שנראה שמגיעה מכוונה כנה ונקייה. לשרטט מפת דרכים מחודשת להמשך החקיקה להציג אותה לציבור ולקבוע מראש כללי משחק שיביאו לידי ביטוי ברור את הכרעת העם שיצא לבחירות בפעם החמישית".

השר ניר ברקת, שהוזכר כאחד המועמדים להחליף את שר הביטחון המפוטר, אמר בתגובה: "מדינת ישראל היא מעל הכל. עם ישראל מאוחד הוא מעל הכל. אני אגבה את ראש הממשלה בהחלטה לעצור ולחשב מסלול מחדש. הרפורמה נחוצה ונעשה אותה, אבל לא במחיר מלחמת אחים". גם ביטן ואדלשטיין תומכים בעמדה זו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים