שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » גרמניה: הביון הגרמני לא היה מודע למרד ברוסיה
בתקשורת הגרמנית נחשף, כי ממשלת גרמניה הופתעה לחלוטין מהמרד ברוסיה | במהלך דיון במשרד ההגנה יממה לפני הדרמה לא הוזכרה האפשרות של פעולה מסוג זה
משוריינים במרכז מוסקבה | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

אתר ״דר שפיגל״ דיווח היום (ראשון) כי הביון הגרמני העביר לראשי ממשלת גרמניה דו״ח ראשון על המצב הדרמטי ברוסיה רק בשבת בצהריים, לאחר שכוח ווגנר כבר השתלט על חלקים מדרום רוסיה ועשה את דרכו לכיוון הבירה מוסקבה.

על פי דיווחים של ״ניו יורק טיימס״, ה-CIA התריע על המשבר ברוסיה יממה לפני תחילת המרד של כוחות ווגנר. לפי ה-״וושינגטון פוסט״ היה בידי שירותי הביון האמריקאיים מידע על כוונתו של מפקד הכוח, יבגני פריגוז׳ין, לבצע פעולה אלימה ברוסיה כבר באמצע החודש.

עוד מבחזית החדשות

עוד עולה מהדיווח בדר שפיגל, כי חברי הבונדסטאג השתתפו בדיון חשאי על המצב באוקראינה שנערך במשרד ההגנה בברלין יממה לפני האירועים ברוסיה. לדבריהם, נציגי ה-BND שהשתתפו בדיון לא הזכירו במילה אחת אפשרות של פעולה אלימה בשטח רוסיה מצד פריגוז׳ין ואנשיו.

על פי הדיווח, לשירות הביון הגרמני אין את האמצעים שמאפשרים לו לקבל מידע מקדים על המתרחש ברוסיה, מכיוון שמוסקבה גירשה לאחרונה עשרות נציגים גרמניים משטחה. בנוסף, לאחרונה נחשף שעובד בכיר בשירות הביון הגרמני עבד כסוכן עבור שירות הביון הרוסי והעביר למוסקבה מידע רגיש ביותר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים