שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גפני מתנגד להקמת ועדת הרפורמות: "זו פגיעה בעבודת הכנסת"
חסימת מנגנון עוקף
יו"ר ועדת הכספים ייפגש היום עם נתניהו בנושא הקמת וועדה שתאפשר לעקוף הוועדות בכנסת. בראשה יעמוד נציג הציונות הדתית: אם שר אוצר מחזיק בועדת מילוט, אז מה עשינו
חה"כ משה גפני יו"ר ועדת הכספים | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, צפוי להיפגש היום (שני) עם רה"מ המיועד בנימין נתניהו, כדי לדון בהתנגדות של סיעת דגל התורה  להקמתה של "ועדת רפורמות" שבראשה יעמוד נציג הציונות הדתית, שלטענתם יפגע בעבודה של וועדת הכספים בראשה עומד חה"כ גפני.

ועדת הרפורמות הוקמה בשנת 2015 ביוזמת שר האוצר דאז משה כחלון, במטרה לקדם ולזרז רפורמות שהציג אז כחלון. בראש הוועדה עמדו נציגי כולנו ובהם ח"כ אלי כהן. בתקופת הוועדה נחקק "חוק שטרום" שהפריד את חברות כרטיסי האשראי מהבנקים. חה"כ משה גפני התנגד להקמת הוועדה מחשש שתגרום לעקיפת ועדת הכספים.

עוד מבחזית החדשות

בממשלה היוצאת עמדה בראש הוועדה ח"כ יוליה מלינובסקי חברת סיעתו של שר האוצר היוצא אביגדור ליברמן. בתקופה זו אישרה הוועדה את רפורמת הכשרות ואת חוק המטרו.

נושא הקמתה של הוועדה הועלתה הבוקר ע"י ח"כ אחמד טיבי שטען "אני שומע שמקימים ועדת רפורמות בכנסת, הייתה ועדה כזו, היא תפגע בעבודות הוועדות, לכן אני לא מבין מה הרציונל של הקמת ועדה כזו, שתפגע בעבודה הפרלמנטרית ובוועדות סטטוריות, אני מקווה שמי שיכול יעצור את המהלך הזה".

בתגובה אמר גפני "אני מתכוון לעשות זאת, לא אשתוק, זו פגיעה בעבודת הכנסת, דיברתי עם יועמ"ש הכנסת בנידון, אז היו בעיות מאוד קשות עם כחלון בעניין הזה. יש לי פגישה עם המיועד להיות רה"מ, אני מתכוון להעלות את הדבר הזה, אני לא חושב שאנחנו כיהדות התורה נסכים לזה. זו פגיעה בוועדות הכנסת, שמגיע נושא מהממשלה, זה מגיע לחקיקה או תקנות או דיון, אם זה עובר לוועדה אחרת אז מה המשמעות? הרי הטענה שלנו בכנסת הקודמת הייתה שכל מה שמגיע משר האוצר מגיע ליו"ר ועדה מטעמו, אז אם יש שר אוצר ויש לו ועדת מילוט, אז מה עשינו בעניין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים