שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גפני מגיב לראשי הערים שחתמו על המכתב נגד מימון גנים ותיכונים חרדיים: "נבוא איתכם חשבון"
חה"כ גפני הגיב היום לראשי הרשויות: "כשנותנים לנו סטירה כזאת מצלצלת לא נגיש את הלחי השנייה" | הוא תקף את החתומים על המכתב: "הילדים האלה לא אזרחים שלכם?"
חה"כ משה גפני יו"ר ועדת הכספים | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בישיבת הסיעה היום (שני) תקף יו"ר ועדת הכספים ויו"ר דגל התורה, חה"כ משה גפני בחריפות את חותמי מכתב ראשי הרשויות שהודיעו כי יסרבו לממן גנים ותיכונים חרדיים. "זו תעודת עניות גדולה לכל מי שחתום עליו, ותעודת שבח לאלו שלא חתמו". בהתייחסו לשנת הבחירות לרשויות המקומיות איים גפני: "זה יהיה אצלנו נקודת בוחן לבחירות לרשויות המקומיות. אנחנו נדע שנותנים לנו סטירה כזאת מצלצלת לא נגיש את הלחי השנייה. מי שחתום על מסמך כזה, שהוא חמור מכל בחינה אפשרית, אנחנו נבוא איתו חשבון".

"כולם יודעים שהבינוי של החינוך החרדי הרבה פחות טוב מאשר בחינוך הממלכתי. בניינים עומדים ליפול. הילדים האלה לא אזרחים שלכם? אתם לא צריכים לדאוג להם? ראש עיר זה אבא של כל העיר שלו, האחריות שלו היא על כולם". עוד אמר גפני "כל השקעה שהוא משקיע, לא ביקשנו שישקיע במקום המדינה, אנחנו נצטרך לגרום למדינה להקציב אותנו בשוויוניות. כל ראש עיר שאומר שציבור חרדי הוא ציבור סוג ב', או בכלל שיש סוג א' וסוג ב', לא ראוי להיות ראש עיר".

עוד מבחזית החדשות

גם יו"ר ש"ס, שר הפנים והבריאות אריה דרעי, התייחס למכתב ואמר: "לא יכול להיות הבדל בין חינוך ילד חרדי לכל ילד אחר במדינה, וזה מה שביקשנו בהסכמים הקואליציוניים". לדברי דרעי "הדרישה לשוויון אינה אמורה לפגוע בתקציב הרשויות ואני בהחלט בעד לשפות אותן. לצערי ניסוח המכתב שפורסם איננו נכון, ורבים מראשי הרשויות שהבינו את הדרישה חזרו בהם מהחתימה. חברי הכנסת שלנו יסבירו זאת לראשי הערים ואני משוכנע שכולם יסכימו ויפעלו למען השוויון בחינוך".

במכתב הבהירו ראשי הרשויות כי לא יסכימו לממן את החינוך הלא רשמי במגזר החרדי מכספי התושבים. "לא נסכים להעדפת אוכלוסייה אחת על פני האחרת". על המכתב חתומים שורה של ראשי ערים, בהם גם כאלה שמזוהים עם הליכוד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים