שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גפני לנגיד בוועדת הכספים: הרפורמה היא נושא פוליטי, למה הבעת דעה בעניין?
בדיון בוועדת הכספים התייחס גפני לעמדה שהביע הנגיד נגד הרפורמה המשפטית | הנגיד הקריא מהכתב: "מוסדות חזקים ועצמאיים חיוניים לכלכלה מפותחת ומשגשגת"
יו"ר ועדת הכספים משה גפני | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בדיון בוועדת הכספים לגבי תקציב בנק ישראל, שאל יו"ר הוועדה משה גפני את נגיד בנק ישראל אמיר ירון מדוע מצא לנכון להביע את עמדתו בנוגע לרפורמה במערכת המשפט, כאשר למעשה התערב בתחום פוליטי שאינו התחום שלו. הנגיד השיב שמחקרים כלכליים הראו שמוסדות חזקים הם חיוניים לכלכלה.

בפתח הדיון פנה גפני לנגיד בשאלה: "למעלה ממחצית האוכלוסייה סבורה שרפורמה נדרשת, אני אחד מהם. אתה היועץ שלנו, אתה עוסק בעניין הכלכלי. ולפתע אני שומע אותך אומר שזה עלול לפגוע בכלכלה. זה נושא פוליטי. למה אתה צריך להביע עמדה בנושא הזה? אתה חושב שנגיד בנק ישראל צריך להביע עמדה כשמחצית מתושבי מדינת ישראל חושבים אחרת?".

עוד מבחזית החדשות

בתשובה אמר הנגיד ירון: "תיארתי לעצמי שאולי תהיה איזו שאלה כזו, והיות וכל התבטאות בהקשר הזה מקבלת תהודה של 8 בסולם ריכטר, בחרתי פה להיות מדויק ולהקריא מהכתב". "דירוג אשראי של מדינה נקבע לפי מספר רב של פרמטרים ומשקף את יכולת החזר החוב שלה. הכלכלה הישראלית חזקה, זה לא מצב רגעי. נכון להיום, כפי שהתכוונתי להציג לכם כאן, המשק הישראלי מתמודד עם אתגרים שרבות מהמדינות מתמודדות איתם, אבל אפשר להגיד בבטחה שמצבנו טוב ביחס למרבית הכלכלות המפותחות".

"ככלכלן, אציין בהקשר זה שמחקרים רבים הראו שמוסדות חזקים ועצמאיים הינם מרכיב חיוני לקיומה של כלכלה מפותחת ומשגשגת. בהתאם, חברות דירוג האשראי בודקות גם מאפיינים אלה, וחשוב להבטיח שמירה על מאפיינים אלה בכל בכל תהליך שיקודם".

בהמשך הדיון עלה חוק המשכנתאות שאותו קידם חה"כ גפני, ועל פיו למרות העלאות הריבית על ידי בנק ישראל המשכנתאות יוקפאו לחלק מרוכשי הדירות. הנגיד פנה לחה"כ גפני ואמר לו: "כבוד הרב, אני מכבד אותך, אבל הצעות כאלה יחטיאו את המטרה ויפגעו תדמיתית ועניינית בעקרון השוק. חשוב שהשוק יפעל בלי תכנון מרכזי, זו בעיה תדמיתית". תגובת גפני: "אתה בכלכלה מבין יותר ממני, אבל אני בפוליטיקה מבין יותר ממך. אם לא נעלה את הצעת החוק, לא ימצאו פתרונות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים