שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גפני: יהדות התורה תתנגד להצעת החוק להגבלת זכות השביתה
יו"ר ועדת הכספים הודיע כי לא יתמוך בהצעה שיזם יו"ר ועדת החוקה חה"כ רוטמן, שנועדה להגביל את נושא השביתות | גפני: "ההצעה היא לא חלק מההסכמים הקואליציוניים"
חה"כ משה גפני יו"ר ועדת הכספים | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת הכספים חה"כ משה גפני, הודיע היום (חמישי) כי יתנגד לקידום הצעת החוק שיזם יו"ר ועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן, שנועדה להגביל את זכות השביתה. בסביבתו של גפני אמרו כי "הצעת החוק אינה חלק מההסכמים הקואליציוניים, היא לא תואמה איתנו ואם תגיע להצבעה בכנסת אנחנו נתנגד לה".

הצעת החוק שהניח השבוע חה"כ רוטמן על שולחן הכנסת נועדה לשנות את יחסי העבודה בישראל ועל פיה יש להעביר את הסמכות להגבלת שביתות מבית הדין לעבודה לכנסת, להגביל משמעותית את העילות לסכסוכי עבודה במשק ולאסור על ארגוני העובדים לגבות דמי חבר מעובדים שאינם מעוניינים בכך.

עוד מבחזית החדשות

הצעת החוק תצמצם דרמטית את זכות השביתה. בנימוקי ההצעה נכתב כי "אין המדינה מתפקדת כמעסיק ואין להטיל עליה חובות של מעסיק, אלא אם היא מוגדרת כמעסיקה הישירה של העובדים". עוד נכתב כי "התיקון המוצע מצמצם את יכולתן של קבוצות לחץ קטנות לעצור מדיניות שמבקשת להיטיב עם כלל הציבור".

גפני עומד בראש סיעת דגל התורה המונה ארבעה חברי כנסת. ההתנגדות של גפני מונעת את הרוב הקואליציוני הדרוש עדי לקדם את הצעת החוק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים