שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גפני: בחוק הגיוס החדש לא יהיו סנקציות
הקמת הממשלה
לדברי ח"כ גפני, יהודות התורה דורשת בשיחותיה עם הליכוד להעביר את פסקת ההתגברות ברוב של 61 בלבד ואת ביטול סעיף הנכד בחוק השבת | הוא מתנגד להקמת ועדת הרפורמות
יו"ר ועדת הכספים ח״כ משה גפני | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

בתדרוך לכתבים אמר היום (רביעי) נציג דגל התורה חה"כ משה גפני כי מפלגתו תדרוש שבחוק הגיוס החדש לא יהיו סנקציות או יעדי גיוס של חרדים. לדבריו, יהדות התורה גם תעמוד על דרישתה לקדם את פסקת ההתגברות ברוב של 61 חברי כנסת, כפי שדרשה מתחילת המשא ומתן עם הליכוד וראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו.

עוד אמר גפני כי נתניהו צפוי לבקש הארכה של שבועיים מהנשיא עם תום המנדט להרכבת הממשלה, בשל חילוקי הדעות האחרונים עם הסיעות השונות. לדברי גפני בליכוד "ביקשו מאיתנו לחתום על הסכם תפקידים, אבל לא הסכמנו, ובסוף הגענו להסכמה שנחתום על מסמך מסוים שהוא לא הסכם. אבל אנחנו לא נתקדם בלי הנושאים העקרוניים כמו חוק הגיוס ותקציבי החינוך החרדי".

עוד מבחזית החדשות

עוד הוסיף גפני "אנחנו רוצים שיהיה חוק שמי שלומד ומוגדר תורתו אומנותו, יוכל להמשיך לשבת וללמוד" בכוונת דגל התורה גם לדרוש את ביטול סעיף הנכד בחוק השבות, ושמירת  הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה, כמו גיור ורחבת הכותל המערבי, "שלא יהיה שינוי לרעה", כדברי גפני.

גפני התייחס גם לעימות עם יו"ר הציונות הדתית בצאלאל סמוטריץ' בנושא הקמת ועדת הרפורמות ואמר כי "לא תקום ועדת רפורמות. אם ינסו להקים נצביע נגד". יש לציין כי גפני, עומד בראשות ועדת הכספים וחושש שוועדת הרפורמות תפגע בסמכויותיו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים