שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » גנץ על מתווה החינוך: "שגיאה. אפעל לתקן"
חוזר בו
בכירים רבים מתנגדים למתווה החינוך הנוכחי בזמן הסגר. יו"ר ועדת החינוך: "אכנס את הוועדה ביום ראשון לשנות את ההחלטה". גם בני גנץ הצטרף ואמר "ההחלטה שגויה"
גן ילדים | צילום: Juliya Shangarey, שאטרסטוק

בכירים רבים מתנגדים להחלטה לפתוח את מערכת החינוך תחת מגבלת שעות , ולטענתם מדובר בהחלטה תמוהה ומגוחכת.

יו"ר ועדת החינוך ח"כ רם שפע מכחול לבן התנגד נחרצות להחלטה לפתוח את מערכת החינוך בצורה חלקית, והוא מאיים הבוקר לטרפד את החלטת הממשלה לגבי העניין, "ההחלטה הלא-ברורה של פתיחת הגנים רק בין 8:00 ל-13:00 שמנוגדת לעמדתי, להיגיון ולצורכי השטח" אמר, "ביום ראשון אכנס את הוועדה".

"החלטת הממשלה לגבי תפקוד מערכת החינוך בסגר חסרת היגיון וחיבור למציאות", אמר שפע, והתריע כי הצעדים מפקירים את ילדי כיתות ה'-י'. "אין בכוונתי לאשר החלטה הזויה זו בוועדת החינוך ואני קורא לממשלה לעשות שינוי והתאמות בהקדם".

כך גם שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ אמר לפני שעה קלה כי "ההחלטה על הגבלת שעות מערכת החינוך שגויה, ואני פועל לשנות אותה".

יו"ר ועדת החינוך סיפר שקיבל אלפי פניות בשעות הבוקר מהורים ומתלמידים שזועמים על הניתוק בינם לבין מקבלי ההחלטות, "ואני מתכוון לעשות הכול כדי להשמיע את קול זעקתם ולהתאים את התקנות לצורכיהם. ביום ראשון בבוקר אכנס את ועדת החינוך ואני מקווה מאוד שעד אז הממשלה תעביר אלינו תקנות הגיוניות שנוכל לאשר".

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, התייחס היום להחלטה בריאיון לווינט ואמר כי זה "הכל עניין של איזונים. הצענו בהצעה המקורית לסגור את כל מערכת החינוך, כי אנחנו חושבים שהתפרצות התחלואה עכשיו מחייבת צעדים יותר נוקשים. בדיונים עלתה החשיבות לפתיחת מערכת החינוך. יש לכך הרבה יתרונות לילדים ולהורים, והוחלט על מסגרת כזאת שלא פורצת את השעות ואת ערבובי הקפסולות ויש יכולת לשלוט על התחלואה. זו סוג של פשרה שהגיעו אליה, אני גם נגד פתיחת מערכת החינוך בסגר".

לטענתו של אש "יש בהחלטה היגיון אפידמיולוגי. שום דבר לא מוחלט, אבל יש בה היגיון. ערבוב הקפסולות תורם לתחלואה. ניהלנו את זה בתקופה האחרונה בצורה לא רעה, אבל יש לו תרומה לתחלואה. גם לשעות הפעילות יש תרומה לתחלואה – ככל שהמפגשים נעשים לאורך יותר שעות, קשה יותר לשלוט בזה. השאלה היא מה התרומה וכמה. אני לא יודע כמה זה תורם להורדת תחלואה כשמסיימים לימודים ב-13:00 ולא ב-16:00, אני תמכתי בכך שכל הלימודים יהיו סגורים לשלושה שבועות פלוס". לדבריו, "אני מבין את השיקול שלא לפגוע בלימודים, אבל בראייה שלי – בהיבט הרפואי – היה צריך ללכת לצעד מחמיר יותר".

גם במעונות היום לילדים בגילאי 3-0 זועמים על ההחלטה, וטוענים כי אין בה היגיון, שכן בגילאים האלה הילדים לא מועברים לצהרונים אלא נשארים בקפסולה אחת במשך כל היום. לטענתם, ההחלטה פוגעת גם בילדים, גם בהורים – שיצטרכו לקצר את יום העבודה כדי להחזיר את הילדים ב-13:00 – וגם במסגרות עצמן, שיצטרכו להתמודד עם בקשות להחזרים כספיים ועם גננות שיעדיפו לצאת לחל"ת מאשר לעבוד חצי יום.

גם יו"ר ויצו הצטרפה להתנגדות וקוראת לממשלה: "הפעילו את מעונות היום ומסגרות הגיל הרך עד השעה 16:00".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים