שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גנץ לנתניהו: המהפכה המשפטית תוביל למלחמת אחים – נתניהו: "לא נבהלים מהקמפיין נגדנו"
יו"ר המחנה הממלכתי בפניה לרה"מ: "אם אתה סבור שנעשה לך עוול משפטי, אל תתקן אותו בעוול למדינה ולחברה" | נתניהו: "זאת מהות הדמוקרטיה – מימוש רצון הבוחר"
ראש הממשלה בנימין נתניהו וח״כ בני גנץ | צילום: לע"מ, משרד הביטחון

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ פנה היום בצהריים (שני) בישיבת הסיעה, פעם נוספת לראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא הרפורמה המשפטית "אם אתה סבור שנעשה לך עוול משפטי, אל תתקן אותו בעוול למדינת ישראל ולחברה הישראלית. זהו מעשה אנטי פטריוטי ואנטי ציוני", הוא גם הפנה איום לראש הממשלה ואמר "אם תמשיך בדרך שבה אתה הולך, האחריות למלחמת האחים המחרחרת בחברה הישראלית תהיה עליך. אני אומר לך היום באופן הברור ביותר, אתה בחרת בחרפה, ואנחנו נבחר במאבק צודק".

לדברי גנץ "התוכנית שאתה מוביל ומאפשר תפגע אנושות בביטחון הלאומי, גם בתחושת החוסן של כל האזרחים מכל חלקי החברה, וגם ביכולתן של בג"ץ ושל המערכת המשפטית להיות כיפת הברזל המשפטית שלנו מול העולם. הרגשנו זאת בעופרת יצוקה, במרמרה, ולאורך כל השנים האחרונות במבצעים ובמלחמות כשמערכת המשפט הייתה כיפת הברזל המשפטית שלנו מול חורשי רעתנו".

עוד מבחזית החדשות

עוד הוסיף גנץ "מדינת ישראל בלי מערכת משפט חזקה ועצמאית, תהיה חלשה מול אויבינו ובמאבק על הלגיטימציה שלנו. מדינת ישראל נכה דמוקרטית, תהיה גם נכה ביכולת לגייס את החברה הישראלית למען הביטחון והכלכלה".

ח"כ גדעון סער (המחנה הממלכתי) אמר גם הוא בישיבת הסיעה כי "כל מי שמכיר את המערכת הפוליטית מבין מיד מה יקרה, שיקולים זרים ולחצים פוליטיים יכתיבו מי ייבחרו לשופטי ישראל. כל שופט ידע למי הוא חייב וגם כל מתדיין בפניו יודע מי בעל החוב. זוהי דרך בטוחה להפיכת מערכת השפיטה שלנו למערכת מושחתת. לא "השבת האיזון" בין הרשויות יש כאן, אלא הפרת האיזון על ידי ריכוז כל הכוחות בידי הממשלה".

בסיעת הליכוד אמרו בתגובה כי "גנץ, שלא מגנה השוואה של שר המשפטים לנאצי ואת ממשלת ישראל לרייך השלישי, הוא זה שזורע את זרעי הפורענות".
ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס גם הוא לנושא, ואמר בפתח ישיבת סיעתו כי "התוכנית שהציג לוין מורכבת ממילים מסובכות שיש להן משמעות פשוטה ומפחידה, לממשלה יהיה כוח שלטוני אבסולוטי, אף גוף לא יפקח עליה. בכל פעם שהחוקים יפריעו לה, היא תשנה את החוקים".

לדבריו, "בית המשפט יורכב ממקורבי השלטון. פוליטיקאים ימנו שופטים כנועים שיעשו מה שאומרים להם. השופטים יהיו שפוטים של הממשלה. כל שופט שיסכים להתבזות בכך שזה תהליך המינוי שלו, הוא מראש משרת השלטון".

עוד הוסיף לפיד: "ה"דמוקרטיה" של לוין היא משטר של רשות אחת, שבו לרוב מותר לעשות כל מה שמתחשק לו. זה מה שלוין תמיד רצה, הוא רק חיכה שנתניהו יהיה מספיק חלש כדי להיכנע לתוכנית שלו. אם השלטון ירצה להתעמר במיעוטים, לפגוע בכבוד האדם, לבטל את חופש הביטוי ולמנוע מאיתנו להתמודד בבחירות הבאות, זה מה שיקרה. היועצים המשפטיים לא יעצרו אותם, הם יהיו חותמת גומי".

לטענת לפיד "אנחנו כבר לא מתווכחים עם הממשלה הזו על פוליטיקה. אנחנו נלחמים על המשך קיומה של מדינת ישראל ועל עצם הרעיון של חיים משותפים, שהממשלה הרעה הזו רוצה לדרוס בלי רחמים. נילחם ברחובות, נסביר לציבור שוב ושוב מה באמת קורה פה, עד שישראל תחזור להיות מדינה דמוקרטית. זוהי מלחמה על הבית, היא רק מתחילה".

בפתח ישיבת סיעת הציונות הדתית, הביע שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תמיכה בשר המשפטים ואמרי כי "אני רוצה לפתוח בגיבוי וחיזוק לידידי, שר המשפטים יריב לוין. הוא האיש הנכון במקום הנכון להוביל את הרפורמה במערכת המשפט. שמחה רוטמן ויריב לוין, אתם נותנים תקווה למיליוני ישראלים שהממלכתיות היא נר לרגליהם, ושהמדינה היהודית והדמוקרטית בנפשם, שאפשר לתקן ולהשיב את הדמוקרטיה הישראלית ואת האמון במערכת המשפט למקומה החשוב והראוי".

עוד הוסיף סמוטריץ' "בימים האחרונים אנחנו עדים למתקפה פרועה של אישים שונים נגד השר לוין, וזה עצוב כפליים כשמילים קשות ואיומים על מלחמת אחים מגיעים מהדרגים הרמים ביותר. אמרתי פעמים רבות, לא אחיה יום אחד במדינה בלי מערכת משפטית חזקה ועצמאית, מערכת שתדאג לזכויות הפרט ופחות תקדם אג'נדת שמאל רדיקלית. התיקון מתחיל".

עוד מבחזית החדשות

בישיבת סיעת הליכוד אמר ראש הממשלה כי "בשבוע האחרון התחלנו בביצוע המדיניות שאותה הבטחנו לציבור, ולשמה נבחרנו. קיבלנו מנדט ברור מהציבור כדי לבצע את מה שהבטחנו בבחירות, וכך נעשה. זאת מהות הדמוקרטיה, זה מימוש רצון הבוחר. אנחנו לא נבהלים מהקמפיין התקשורתי החד צדדי נגדנו, ולא נרתעים אל מול ההסתה המשתוללת נגדנו".

עוד אמר ראש הממשלה: "אנחנו מגנים בתקיפות את החרפה שבשתיקת האופוזיציה ומערכת אכיפת החוק. עומדים מאחורינו יותר משני מיליון אזרחים ו-64 מנדטים שבשליחותם אנו פועלים". נתניהו הודיע בישיבת הסיעה כי החליט למנות את מאי גולן לשרה במשרד ראש הממשלה ואת גלית דיסטל אטבריאן, שמונתה עם הקמת הממשלה לשרה במשרד ראש הממשלה, לשרת ההסברה.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. "השיבה שופטיך כבראשונה ויועציך כבתחילה"
    אפשר וצריך להחליש את הערכאות ע"י מתן רשות ומשאבים להרכבים של הדיינים ברבנות הראשית לדון בדיני ממונות על פי דת תורתנו הקדושה.
    לשומרי המצוות במדינת ישראל שמשלמים *הרבה מאד* מיסים מגיע מערכת משפט רלונטית

  2. בשביל לממש את החלום שלו להיות ראש ממשלה הוא ישרוף את כל המועדון אם הוא לא יקבל כאן ועכשיו את מבוקשתו והוא כבר מנסה להכין את דעת הקהל שנתניהו אשם וכל מה שנתניהו עושה הוא בגלל משפטו האם אפשר להאמין שאדם זה היה אמון על ביטחון של מדינת ישראל אין כל צד שהתיקון שמציע יריב לוין היא הרס הדמוקרטיה בוודאי מה שהציע הוא לא מה שיהיה לבסוף שהרי בוועדות הכנסת ידונו על כל סעיף ויקבלו את האיזונים ושם היא המקום להעלות את הטיעונים שלך אין דבר מושלם כולל המצב של היום אבל זה ברור שהמהלך שלך ושל לפיד הוא לתפוס את השלטון במרי אזרחי זה לא מהלך ספונטני זה המכוון מרגע הראשון וכעת כנראה יהיה לכם גיבוי מהשופטים למיניהם חבל שמדינת היהודים צריך להיחרב בגלל תאוות השלטון שלך ושל לפיד זה קרה לעם ישראל בעבר וכנראה זה עלול חס ושלו' בעתיד הקרוב אנא תפוס ממלכתיות ותרגיע את הרוחות במקום להלהיב אותה בדברי שקר, הדיון הוא לגיטימי וזה זכות של הציבור לשים קץ להפיכה השלטונית של אהרן ברק כל אמירה שזה סוף הדמוקרטיה הוא שרק בעליל ואתה יודע את זה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים