שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גנץ ישתתף בהפגנה: לפיד ייעדר לאחר שסירבו שינאם
יום לאחר שראש האופוזיציה יאיר לפיד הודיע כי הוא ובני גנץ ייעדרו מההפגנה, חזר בו שר הביטחון לשעבר במפתיע, והבהיר כי "זהו לא מרי אזרחי – זו חובה אזרחית"
יאיר לפיד יו"ר האופוזיציה ובני גנץ יו"ר המחנה הממלכתי | צילום: סיון שחור ענבה / לע"מ

יו"ר המחנה הממלכתי חה"כ בני גנץ הודיע היום (חמישי) כי הוא מתכוון להגיע להפגנה המתוכננת נגד הרפורמות במערכת המשפט במוצאי שבת בתל אביב. לדבריו "במוצאי שבת אגיע להפגנה החשובה בהבימה". ההודעה מגיעה כיממה לאחר שראש האופוזיציה יאיר לפיד הודיע כי הוא סיכם עם גנץ שהשניים לא יגיעו להפגנה השבוע.

גנץ צייץ בחשבון הטוויטר שלו "הכוונות של הקואליציה ונתניהו לבצע הפיכה משטרית, באופן מהיר ובהול, תוך פגיעה בערכים הבסיסיים ביותר של מגילת העצמאות וסירוב להידברות למען הסכמות רחבות, מסוכנת למדינת ישראל".

עוד מבחזית החדשות

עוד כתב גנץ "הושטנו יד להידברות, והיא עודנה מושטת, אך לא נוותר וניאבק בכל האמצעים החוקיים כדי למנוע את הצעדים הקיצוניים האלו". הוא שב וקרא לחבריו "אני קורא לכם להגיע במוצ"ש לרחבת הבימה עם דגלי ישראל, לנהוג לפי חוק, ללא שלטים מסיתים, ולא להיגרר לפרובוקציות שרק יפגעו במאבק. זהו לא מרי אזרחי, זו חובה אזרחית".

גם חה"כ גדי איזנקוט, הודיע בחשבון הפייסבוק שלו כי: "אהיה בהפגנה במוצ"ש למאבק אין ברירה, שמטרתו הגנת הדמוקרטיה הישראלית". הוא קרא ל"אזרחים מכל הקשת הפוליטית" להגיע להפגנה. 

מוקדם יותר פנתה יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, ודרשה: "להורות לכל השוטרות והשוטרים בשטח לאפשר את חופש ההפגנה ולהגן על המפגינים מפני פרובוקציות מצד תומכי הממשלה שמעוניינים להתסיס את השטח ולפגוע בהפגנה". היא ציינה כי "אירועי ההפגנה בשבת שעברה הסתיימו בשקט מופתי, הודות לפעולה אחראית של המשטרה, שידעה להגן על שלומם של המפגינים ולאפשר את זכות המחאה".

הודעות הפוליטיקאים מגיעות ברקע הודעת המשטרה כי ממידע מודיעיני שקיים בידיה עולה חשש להפרות סדר במהלך ההפגנות. "משטרת ישראל תבטיח קיומה של המחאה וזו זכותו של כל אזרח להביע את עמדתו. זו זכות בסיסית של כל אדם במדינה דמוקרטית, אך לצד זאת מתמונת המודיעין עלה חשש להפרות סדר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים