שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » גנץ החליט: גופת המחבל שמת מסרטן בכלא, לא תוחזר לפלסטינים
שר הביטחון בני גנץ החליט להחזיק בגופתו של המחבל נאצר אבו חמיד, זאת לאחר הערכת מצב ובהמלצת גורמי הביטחון | ישראל מחזיקה גופות למטרת השבת השבויים והנעדרים
שר הבטחון בני גנץ והרצי הלוי | צילום: אלעד מלכה

הבוקר (רביעי) לאחר הערכת מצב, החליט שר הביטחון בני גנץ, להמשיך להחזיק בגופתו של המחבל נאצר אבו חמיד, שמת בכלא הישראלי מסרטן, ולא להחזיר אותה לידי הפלסטינים, למרות איומי הנקמה. וזאת, לאחר החלטת הקבינט בנושא החזקת גופות למטרת מיקוח להשבת השבויים והנעדרים. בנוסף, שר הביטחון דחה על הסף את טענות הפלסטינים המייחסות לישראל מעורבות במותו.

יש להזכיר, כי לפני כמה שנים התקבלה בקבינט המדיני ביטחוני החלטה ולפיה, מחבלים שמתים בכלא או מתים בפיגוע ומשתייכים לארגון הפתאח, חמאס והג'יהאד האיסלאמי, יוחזקו בישראל ולא ישוחררו לקבורה, כדי שישמשו למטרות מיקוח, בעיקר בעסקת גופות עם הפלסטינים.

עוד מבחזית החדשות

גופי הביטחון הגישו חוות דעת לגבי האיזון בין השיקולים השונים, והכריעו כי החזקת הגופות בישראל למטרות מיקוח, חשובות יותר מהחשש של התקוממות או התפרעויות בכלא.

יש לציין כי לפרשה זו גם הקשר פוליטי, שכן קיימת דילמה סביב הדרך הנכונה לפעול אם אסיר ביטחוני מת בכלא כתוצאה ממחלה. מקרה זה יכול להשליך על דילמות אחרות שיתגלגלו לפתחו של הדרג המדיני בישראל, בדיונים על רפורמות שמשנות את תנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים בישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים