שיתוף
תגובות
חדשות » ג'נין: 7 חיילים נפצעו הבוקר, מאמצים לחילוץ כלי הרכב שנפגעו
תיעוד
7 לוחמים נפגעו הבוקר בפעיות בג'נין | מטענים עוצמתיים הופעלו כנגד רכבים צבאיים שניזוקו | דובר צה"ל: "החילוץ יימשך עוד שעות"
רכבי צה"ל שנפגעו בג'נין | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

הותר לפרסום כי 2 לוחמי צה"ל ו-5 לוחמי מג"ב נפצעו הבוקר (שני) במהלך הפעילות המבצעית בג'נין. 3 מהלוחמים פונו במצב בינוני לבתי החולים, והשאר במצב קל. במקביל, נמשכים המאמצים לחלץ את הרכבים הצבאיים שניזוקו ממטענים רבים עוצמה שהופעלו נגדם.

חילוץ כלי הרכב הצה"ליים שנפגעו בג'נין | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

מסוק קרב בפעילות מעל ג'נין | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על שלושה פלסטינים שנהרגו מירי צה"ל, בהם נער בן 15, יותר מ-30 נוספים נפצעו. בתיעודים שעלו ברשתות החברתיות נראו כוחות הביטחון פועלים בעיר כשהם מתמודדים עם ירי כבד לעברם ופיצוץ מטעני חבלה. מסוק קרב הוזנק לאוויר וביצע ירי הרתעתי במהלך חילוץ הרכבים שהושבתו.

עוד מבחזית החדשות

בהודעה משותפת לדובר צה"ל ולדוברות מג"ב נמסר: "מסוקי קרב ירו במרחב העיר ג'נין לאחר זיהוי חמושים. במהלך הפעילות בג'נין התנהלו חילופי אש מסיביים עם חמושים, והושלכו מטענים רבים לעבר הכוחות שהגיבו בירי. זוהו פגיעות".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בתגובה: "מחזק את כוחות הביטחון, ימ"ס, צה"ל ומג"ב, אשר סיכנו את חייהם ונלחמו בג'נין מול מחבלים שפלים במשך שעות. עלינו להפגין נחישות מול האויב. מתפלל להחלמת הלוחמים הפצועים, עם ישראל כולו מאחוריכם"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' קרא לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני בעקבות האירועים בג'נין. "הגיע הזמן להחליף את פעילות הפינצטה במבצע רחב למיגור קיני הטרור בצפון השומרון".

הג'יהאד האיסלאמי קיבל אחריות על פיצוץ המטענים כנגד הרכבים הצה"ליים: "העימות בג'נין מוכיח את שורשי ההתנגדות שפגעה בחוזקה באויב ולימדה אותו לקח חדש. כל ערי הגדה מתכוננות לעימות".

משרד החוץ המצרי גינה את פעילות ישראל בג'נין: "אנחנו מזהירים מפני הסכנות של המשך ההסלמה נגד הפלסטינים. זה מוביל להידרדרות המצב שמאיים לצאת משליטה, ומערער את המאמצים להפחתת המתיחות בשטחים".

דובר חמאס, חאזם קאסם, מסר בתגובה: "היכולת של ההתנגדות להפתיע את האויב עם יותר טקטיקות וכלים מעידה על כך שהיא מתרחבת, ההתנגדות בגדה איתנה. ישראל תיכשל בקרב הזה ובכל קרב שהיא מנהלת נגד עמנו". גם משרד החוץ הפלסטיני התייחס לאירועים: "התוקפנות הישראלית בג'נין היא הסלמה מסוכנת בזירת הסכסוך".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. ככל שנרבה בלימוד התורה וקיומה כך יעלמו שונאי ישראל היהודים( הערב רב) וכל הגויים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים