שיתוף
תגובות
חדשות » ג'נין: מעצר מבוקשים לראשונה מאז מבצע "בית וגן"
כוח מיוחד של צה"ל, שב"כ ומג"ב פעל לביצוע מעצר מבוקשים במחנה הפליטים ונקלע לחילופי ירי עם פעילי טרור בפעם הראשונה מאז סיום מבצע "בית וגן"
תגיות: ,
כוחות הביטחון בג'נין | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

לוחמי יחידת דובדבן, סיירת גולני ומג"ב, נכנסו הבוקר (שני) לעיר ג'נין שביהודה ושומרון, ונתקלו בהתנגדות מצד התושבים. במקום התפתחו חילופי אש. זו הפעם הראשונה מאז הסתיים מבצע "בית וגן" ביולי, שכוחות הביטחון נכנסים לעיר, הכוח פעל למעצר מבוקשים שהסתתרו במקום.

בפעילות נעצרו שלושה מבוקשים, בהם פעיל החמאס עבדאללה חסן מוחמד צובח, שהשתתף בשורה של פיגועי ירי, פיגועי מטען, פיגועי מכוניות תופת וניסיונות של שיגור רקטי לעבר ישראל מהגדה. מבוקש נוסף שנעצר הוא ורד אשריף, תושב העיר שמזוהה עם חמאס והיה מעורב בפיגועי ירי ופעילות טרור נוספת עם צובח. עם תפיסתם, הועברו המבוקשים להמשך חקירה של שב"כ.

עוד מבחזית החדשות

במערכת הביטחון עןקבים כבר תקופה ארוכה אחר עבדאללה צובח, שנחשב לדמות בכירה מאוד בחמאס ועומד מאחורי שורה של פעולות טרור. למרות ההישג, מדובר במבצע שגרתי יחסית. ועדיין, מאחר שמדובר בפעילות הראשונה באזור מאז מבצע "בית וגן", במערכת הביטחון לא לקחו סיכונים ונכנסו עם כלים משוכללים במטרה להיערך לכל תרחיש.

בצה"ל מסכמים מבצע חטיבתי מקצועי ומדויק עם מודיעין איכותי ביותר. לפי מקורות פלסטיניים, פעילי החמאס שנעצרו בפעילות צה"ל הינם מזוהים עם גדוד עיאש, שקיבל אחריות על שיגורי הרקטות המאולתרות שנורו בחודשים האחרונים לעבר שטח ישראל מהגדה. אותם מקורות מגדירים את אחד מהמבוקשים שנעצרו כ"בכיר" בחוליה ששיגרה את הרקטות.

באירוע לא היו נפגעים לכוחותינו, שנתקלו בחמושים שברחו מהמבנה שאליו הגיע הכוח על מנת לבצע את המעצרים. עם זאת, במקום התפתחו חילופי ירי בין הצדדים, שכללו גם יידוי אבנים מצד החמושים הפלסטיניים. בית החולים הממשלתי בג'נין מסר כי בעימותים נפצעו בסך הכול 5 פלסטינים, זאת לעומת מספר נמוך יותר שדיווחן משרד הבריאות הפלסטיני ארבעה פלסטינים שנפצעו קל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים