שיתוף
תגובות
חדשות » גלנט קבע: יישללו היתרי כניסה לישראל לשלושה בכירים ברשות שחגגו את שחרור המחבל
שר הביטחון החליט לשלול היתרי כניסה לישראל, מבכירים פלסטינים לאחר שביקרו בבית המחבל שרצח את החייל אברהם ברומברג בשנת 1980 ושוחרר מהכלא אחרי 40 שנה
שר הביטחון יואב גלנט | צילום: David Cohen 156

שר הביטחון יואב גלנט החליט הערב (מוצאי שבת) לשלול היתרי כניסה לישראל משלושה בכירים ברשות הפלסטינית שביקרו בבית משפחתו של המחבל כרים יונס, ששוחרר השבוע מהכלא לאחר שריצה 40 שנות מאסר. השלושה, מחמוד אל-עאלול, עזאם אל-אחמד ורווחי פתוח, ניצלו את היתרי הכניסה שלהם לישראל כדי להשתתף בחגיגות שחרורו מהכלא של יונס, שהיה חבר הוועד המרכזי של תנועת פתח.

כרים יונס השתחרר מהכלא שלשום בבוקר . יונס ישב בכלא 40 שנה על רצח החייל רב"ט אברהם ברומברג ב-1980 יחד עם מאהר יונס. באופן חריג, הוסע המחבל ישירות מהכלא לצומת רעננה ושם שוחרר, ולא יצא משערי הכלא כמקובל. בשב"ס הסבירו את המהלך ברצון למנוע "תמונת ניצחון" של המחבל מאחר וכלי התקשורת המתינו לצאתו בכלא הדרים .

עוד מבחזית החדשות

היום הגיעה לבית משפחת האסיר המשוחרר בכפר עארה משלחת של תנועת פתח, שיוצגה על ידי סגן ראש התנועה מחמוד אל-עאלול וחברי הוועד המרכזי עזאם אל-אחמד ורווחי פתוח. גם אימו של הרוצח הנוסף נכחה בביקור. מאהר יונס צפוי להשתחרר בעוד כשבועיים.

עקב כך, הורה שר הביטחון כאמור למתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, לשלול את אישור הכניסה לישראל משלושת הבכירים. ההחלטה התקבלה לאחר פגישת התייעצות עם כלל גורמי הביטחון הרלוונטיים.
כרים ומהאר יונס רצחו את ברומברג בשלהי שנת 1980 כששב מהבסיס ברמת הגולן בו שירת לביתו שבזיכרון יעקב.. לקראת שחרור השניים, פנה שר הפנים אריה דרעי ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בדרישה לקבל סמכות לבטל א אזרחותם הישראלית של שני המחבלים.

אמש פשטו כוחות מג"ב על המתחם בו נערכה קבלת הפנים לכרים יונס בכפר עראבה. הכוחות, הגיעו למקום בעקבות הנחיה של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שדרש שלא לאפשר חגיגות המוניות בכפרו של המחבל. שוטרי מג"ב, שהגיעו בכוחות מתוגברים, מנעו את הנפת דגלי פלסטין ופתח במקום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים