שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גלי בהרב-מיארה: מתנגדת לגישור פלילי בתיקי האלפים
היועמ״שית הודיעה לבית המשפט ולפרקליטי ראש הממשלה כי היא מתנגדת לגישור פלילי, זאת כיוון שייתכן וגישור פלילי יעצור את המשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חיים צח - לע"מ

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הודיעה היום (שני) לפרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי היא מתנגדת להצעה להפנות את תיקי האלפים לגישור פלילי. זוהי למעשה החלטה צפויה של היועמ"שית, שהסתייגה מלכתחילה מהליך גישור כי לדעתה גישור פלילי יעצור את המשפט לפרק זמן ממושך וסיכוייו להצליח לא גבוהים.

פרקליטו של שאול אלוביץ', ז'אק חן, העלה בעבר את ההצעה לפנות לגישור פלילי במהלך דיון טכני. השופט עודד שחם, אחד משופטי ההרכב, הציע למדינה לבחון את האפשרות לפנות להליך גישור. לבקשת הסניגורים בתיק, בהמשך נפגשה בהרב-מיארה עם פרקליטי אלוביץ' ופרקליטיו של נתניהו בן צור ועמית חדד, ולאחר מכן נפגשה בנפרד עם נווית נגב פרקליטתו של נוני מוזס.

עוד מבחזית החדשות

הסנגורים ניסו לשכנע את היועמ"שית להסכים לגישור, ובהרב-מיארה הבטיחה לשקול את המהלך, אך היום כאמור הודיעה לבית המשפט ולצדדים כי היא מתנגדת לעצירת המשפט ולהפניית הצדדים לגישור פלילי.

גישור פלילי הוא הליך שכיח בתיקים פליליים, שבו מופנים הצדדים לדיון מקוצר ומתומצת בפני שופט חיצוני ולא למי מהיושבים בתיק. בהמשך השופט שומע את הצדדים עובר על הראיות ומציע לשניהם הצעה להסדר טיעון.

בין ראש הממשלה נתניהו והיועצת המשפטית לממשלה בהרב-מיארה קיימת מתיחות רבה שאף הובילה לקריאות רבות בקואליציה לפטר אותה מתפקידה. בחודש פברואר האחרון הגישה היועמ״שית את חוות דעתה לראש הממשלה בנימין נתניהו, והבהירה לו כי עליו להימנע מהתערבות בקידום הרפורמה המשפטית בשל "חשש סביר לניגוד עניינים על רקע ענייניו האישיים הנוגעים למשפט שבו הוא נאשם".

בהודעתה הבהירה היועמ"שית: "יישום המגבלות שנקבעו בפסק הדין של בג"ץ מוביל לכלל מסקנה כי עליך להימנע במסגרת תפקידך כראש הממשלה ביוזמות הנוגעות למערכת המשפט, במסגרת המהלך המכונה 'הרפורמה המשפטית'". גורמים בליכוד כינו את מכתב היועמ"שית "החלטה חצופה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים