שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גיוס חרדים: הממשלה אישרה לשר הביטחון להורות לצה"ל שלא לגייס חרדים גם ללא חוק
לקראת פקיעת חוק הגיוס ב-1 ביולי, אישרה הממשלה הצעה שתאפשר להמשיך את הפטור מגיוס לצעירים חרדים | הממשלה תתחייב לחוקק חוק גיוס חדש במושב החורף
חיילים חרדים לומדים בצבא | צילום: דובר צה"ל

הממשלה אישרה היום (ראשון) בישיבתה השבועית הצעה שנותנת לשר הביטחון יואב גלנט סמכות להורות לצה"ל שלא לגייס בחורי ישיבות עד לחקיקת חוק גיוס חדש. זאת, בעקבות לקראת הדד ליין המתקרב ב-1 ביולי בו יפקע חוק הגיוס שמסדיר את הפטור מגיוס לצעירים חרדים, מבלי שהממשלה חוקקה חוק גיוס חדש, כך שלכאורה אין בסיס חוקי לאי גיוסם. השרים יצחק גולדקנופף ומאיר פרוש התנגדו להצעה.

ההצעה כוללת גם הצהרה בדבר הכוונה לחוקק חוק גיוס חדש במושב החורף של הכנסת, אליו יוצמד גם חוק הוקרת השירות של שר הביטחון יואב גלנט, שיעניק הטבות לחיילים ולוחמים. ההצעה לא הופצה כמקובל בסדר היום של ישיבת הממשלה, וראשי הקואליציה נפגשו הבוקר כדי לדון בה לפני הישיבה.

עוד מבחזית החדשות

השר פרוש אמר בדיון כי: "אין הנחייה כתובה בהצעת מחליטים שעל שר הביטחון להגיש תזכיר חוק להסדרת מעמד בני הישיבות, המילים האלו לא כתובות בהצעה, למרות שאומרים לנו את זה שוב ושוב בעל פה. בדיוק כמו שכתוב שצריך להכין חוק להוקרת השירות, מתבקש שייכתב שצריך להכין חוק שמי שלומד תורה לא מגויס. בהצעה גם נכתב שהחוק יאושר עד סוף החורף, למרות שסוכם בפגישה אצל ראש הממשלה שלא ימרחו את זה ויסיימו את החקיקה עד אמצע מושב החורף".

מוקדם יותר החודש, דרשו ראשי המפלגות החרדיות, יהדות התורה וש"ס, מראש הממשלה בנימין נתניהו להתחיל בחקיקה של מתווה הפטור החדש מגיוס כבר במושב הנוכחי של הכנסת.

לפי ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם הקמת הממשלה, חוק גיוס חדש היה אמור לעבור ביחד עם תקציב המדינה, אך לאור החשש מהמחאה נגד הממשלה, נתניהו ביקש לדחות את החקיקה לאחר העברת התקציב. בהמשך, סיכם נתניהו עם הסיעות החרדיות כי החקיקה תידחה למושב החורף וכי עליהם להסתפק בהחלטת ממשלה הצהרתית או הפצת תזכיר חוק במושב הקרוב כדי להוכיח לבג"צ כי ישנה פעילות להסדרת הנושא.

בינתיים, ב-1 ביולי יפוג תוקפו של חוק הגיוס הקודם, מה שיותיר את הממשלה ללא עילה חוקית שמסדירה את הפטור מגיוס לבני הישיבות. החלטת הממשלה שעברה היום תקבע שבתקופת הביניים עד לחקיקת חוק חדש, שר הביטחון יוכל להורות לצה"ל לא לגייס את הצעירים החרדים גם בלי חוק בנושא. בקואליציה מתכוונים לבקש מבג"צ דחייה של חצי שנה בתשובה לעתירות נגד חוק הגיוס, ולהשתמש בהחלטת הממשלה שתועבר בנושא כדי להראות שהחלו בתהליך לקראת חקיקה של חוק גיוס חדש.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים