שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "גזירת ליברמן – נגד הוראות המדינה"
פנייה ליועמ"ש
ח"כ משה ארבל למנדלבליט: "הבקשה לסמן את כל הלימודים התורניים כלימודים שאינם רלוונטיים לשוק העבודה לא מתיישבת עם הוראות המדינה עצמה במקומות אחרים"
תגיות:
משה ארבל | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

במכתב ששיגר היום (ה') ליועץ המשפטי לממשלה בעניין שינוי המבחנים לתמיכה בשכר הלימוד במעונות יום כותב ח"כ ארבל: "בהמשך לפנייתי מיום 12 ביולי בנושא "הודעת שר האוצר על שינוי המבחנים לתמיכה בשכר הלימוד במעונות יום", אשר טרם נענתה, אני מוצא להביא בפניך את הוראות חוזר מנכ"ל משרד הפנים 5/2016 "הכרה בהשכלה תורנית כמקבילה תואר אקדמי" המצ"ב ואשר אושרה על דעת היועץ המשפטי של משרד הפנים והשלכותיה ביחס למאתיים חמישים ושש הרשויות המקומיות בישראל".

"חוזר המנכ"ל קובע כי השכלה תורנית באופי ובמשך שנקבע בחוזר, מקבילה לתואר אקדמי כללי לעניין מכרזים של רשויות מקומיות למשרות ניהול שדורשים תואר כאמור. ברור כי לתפיסת מדינת ישראל לימודים תורניים מאפשרים השתלבות בשוק העבודה ומספקים כישורים חשובים להשתלבות זו לרבות בתפקידי ניהול כלליים. הדבר מוכיח כי לימודים תורניים לפרקי זמן מסוימים מספקים לדעת המדינה כישורים כאמור"

" חוזר המנכ"ל מעיד כי בקשת שר האוצר ושרת הכלכלה לסמן את כל הלימודים התורניים כלימודים שאינם רלוונטיים לשוק העבודה כלל ולכן לשלול מילדי הלומדים תמיכה בשכר הלימוד במעונות אינה רק פוגענית ולא הגונה אלא גם לא מתיישבת עם הוראות המדינה עצמה במקומות אחרים. הדבר מתחדד לאור סימון כלל הלימודים האקדמיים, לכל תואר ובכל מוסד, כלימודים שכן מאפשרים השתלבות בשוק העבודה במנותק לחלוטין מהעובדות בשטח".

"החלטה שממחישה את הפזיזות והיעדר ההכנה והמחשבה שאפיינו את החלטת השרים בנושא שלילת התמיכה לילדים לאבות הלומדים לימודים תורניים". את מכתבו חותם ח"כ ארבל: "במענך למכתבי מיום 12 ביולי אבקש כי תתייחס גם להיבט זה, בנוסף ליתר ההיבטים שפורטו במכתב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים