שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ג'ו ביידן הכריז רשמית על התמודדותו בבחירות 2024
הנשיא האמריקאי בן ה-80 יתמודד לכהונה נוספת | נחשב לאחד המנהיגים הוותיקים ביותר בעולם | עשוי להתמודד מול דונלד טראמפ שהודיע גם הוא על התמודדותו בבחירות
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן | צילום: shutterstock

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע היום (שלישי) רשמית כי יתמודד לנשיאות בבחירות שיתקיימו ב-2024. כבר לפני שבוע, במהלך ביקורו באירלנד, אמר ביידן: "הטיול לכאן רק חיזק את תחושת האופטימיות שלי לגבי מה שאפשר לעשות".

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו לצד סרטון ממהלך כהונתו האחרונה, כתב הנשיא ביידן: "בכל דור יש רגע שבו הם נאלצו לשמור על הדמוקרטיה, ולדרוש את חירויות היסוד שלהם, אני מאמין שזה הרגע שלנו. זו הסיבה שאני מתמודד לבחירה מחדש כנשיא ארצות הברית. הצטרפו אלינו – בואו נסיים את העבודה".

עוד מבחזית החדשות

ביידן, בן ה-80, הוא אחד המנהיגים הוותיקים ביותר בעולם. על פי הבית הלבן, הרשומות שלו מלמדות כי הנשיא צלול וחד מבחינה מנטלית, ויכול להתמודד עם האתגרים הנלווים לעבודתו.

למרות זאת, הסקרים שנערכו בארה"ב, אינם מעודדים במיוחד. בסקר חדש של רשת החדשות NBC שפורסם ביום ראשון עלה כי רק 26% מהאמריקאים חושבים שביידן צריך לרוץ לכהונה שנייה כנשיא, בעוד 70% חושבים שלא. בקרב הדמוקרטים בפרט, 51% סבורים שביידן לא צריך להתמודד לכהונה שנייה.

בחודש שעבר פורסם סקר ב-CNN, וממנו עולה כי רק שליש מהאמריקאים סבורים שהנשיא ביידן ראוי להיבחר לקדנציה נוספת, ורובם היו מעדיפים לראות מועמד אחר מטעם המפלגה הדמוקרטית.

הסקר ב-CNN גם בדק כיצד נתפס ביידן בקרב הציבור האמריקאי. 67% מהנשאלים טענו שאין לו את הנתונים לכהן כנשיא, 65% סברו כי הוא אינו מעורר אמון, 54% טענו כי הוא לא אדם ישר ואמין, ו-54% טענו שלא באמת אכפת לו מבוחריו. על השאלה אם ביידן עובד ביעילות עם הקונגרס, התוצאה כמעט זהה: 48% השיבו בחיוב, ו-51% בשלילה.

בנובמבר, הצהיר גם נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ על התמודדותו לנשיאות ב-2024. "בקרוב שוב נהיה אומה חזקה. הבחירות ב-2024 ייראו אחרת. אתם מוכנים? אני גם מוכן", אמר טראמפ, לאחר שתקף את מדיניות ממשל ביידן "הפעם נעשה את זה טוב יותר, חזק יותר וגדול יותר", אמר הנשיא לשעבר. בין היתר, הבטיח גם להוריד את האינפלציה בארצות הברית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים