שיתוף
תגובות
חדשות » גורמי ביטחון: "אלה שעות קריטיות"
צה"ל ממשיך לתקוף בעזה ! הג'יהאד איים לנקום "בשעות הקרובות" את חיסול ראש המערך הרקטי שלו | בישראל מזהירים שהוא "מחפש הישגים באופן נואש"
תקיפת צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

היום השלישי למבצע "מגן וחץ". הירי לעבר העוטף התחדש הבוקר, לאחר קצת יותר מ-8 שעות של שקט מתוח. במקביל, המשיכו המגעים להפסקת אש בתיווך מצרי וקטארי, אך נכון לרגע זה דחו הפלסטינים את ההצעה מכיוון שזו לא כללה את ביטול מצעד הדגלים והתחייבות מצד ישראל להפסיק את החיסולים הממוקדים.

ההרס ברצועת עזה לאחר התקיפה | רשתות-לפי סעיף 27א'

שר החוץ המצרי, סאמח שוכרי, אמר כי המאמצים המצריים להביא להפסקת אש "לא הביאו לתוצאות שקיווינו שיביאו". לדבריו, "אנחנו מצפים מהקהילה הבינלאומית לפעול באותה הנחישות שהראו בסוגיה הפלסטינית, כפי שעשו בהסלמות ומשברים קודמים".

עוד מבחזית החדשות

משרד החוץ הירדני מסר כי "מה שקורה כעת בעזה מסוכן ופוגע בסיכויים לשלום כולל וצודק. על ישראל לעצור את כל המהלכים החד-צדדיים שהיא עושה. אנחנו פועלים כדי להגיע לרגיעה לתקופה של שלושה עד שישה חודשים בין הפלסטינים וישראל. פתרון שתי המדינות מתרחק מדי יום בגלל המהלכים החד-צדדיים שישראל עושה".

במערכת הביטחון קיימת הערכה כי הג'יהאד יגיב על החיסול הלילה, אך עם זאת, אמרו במערכת הביטחון שאם הירי מכיוון הרצועה ייעצר, גם ישראל לא תתקוף. במערכת הביטחון מודעים לעובדה שבכל יום לחימה שעובר, גדל הסיכוי שחמאס יצטרף, ומעוניינים להימנע מהסלמה.

עוד אמרו גורמי הביטחון, כי בג'יהאד האיסלמי מחפשים נואשות אחר הישגים ולכן דורשים את גופת האסיר חאדר עדנאן שמת אחרי ששבת רעב. עוד אמרו אותם גורמים, כי הג'יהאד הפך את עדנאן לסמל ולכן גופתו לא תוחזר. "אם הוא קלף, נשמור אותו לעסקת שבויים ונעדרים", אמרו. לדבריהם, ישראל לא יכולה להסכים לתנאים. "הם רוצים לסיים את המבצע, אבל רוצים להגיב על הסיכול של הלילה. אלה שעות קריטיות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם נשיא קפריסין ניקוס כריסטודולידיס בצל מבצע "מגן וחץ" ברצועת עזה, ואמר לו כי ברית ישראל-יוון-קפריסין "יציבה ומאוד מבטיחה". כריסטודולידיס הבהיר כי "אני כאן למרות התקפות הטרור שאני מגנה לחלוטין, משום שאני רוצה להעביר מסר חד וברור בנוגע לאופי האסטרטגי של היחסים שלנו".

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט הודיע כי השלים כעת שיחת "חיתוך מצב" עם הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר. "הבעתי את הערכתי בפני כוחות צה"ל ושב"כ על הסיכול המדויק הלילה של ראש מערך הרקטות בג'יהאד האיסלמי. הנחתי את כלל כוחות הביטחון לנקוט בכל האמצעים הנדרשים כדי להכין שורת פעולות נוספות, ולקיים מוכנות ודריכות גבוהה לאפשרות של התרחבות מעגל הירי", מסר.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. ירדן לכו לעזאזל אין לכם זכות דיבור אתם שלחתם אנשים לתת להם נשקים כדי להרוג אותנו ימח שמכם וזכרכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים