שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גורמים בליכוד זועמים: אם ביטן ימשיך באמירותיו, הוא יודח מתפקידו
בעקבות הריאיון של ח"כ דוד ביטן, איימו גורמים בליכוד כי אם ימשיך באמירותיו הוא יודח מראשות ועדת הכלכלה | בריאיון אמר ביטן: "לממשלה יהיה קשה להחזיק מעמד"
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: ערוץ הכנסת

בעקבות הריאיון של חה"כ ביטן ל-ynet, אמרו היום בצהריים (חמישי) גורמים בליכוד כי "האמירות של ביטן לא מקובלות, ואם ימשיך כך, יודח מתפקידו כיו"ר ועדת הכלכלה". בריאיון המדובר, אמר ביטן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מודאג מעוצמת המחאה נגד המהפכה המשפטית וגם מאזהרות המומחים ומהנזק הכלכלי שהיא עלולה לגרום. "אני חושב שהוא היה רוצה להתפשר, אבל לא בטוח שהוא עוד שולט באירוע" טען ביטן.

על המתיחות בקואליציה אמר ביטן כי "לממשלה יהיה קשה להחזיק מעמד". הוא אמר עוד כי הממשלה הנוכחית "בעצם ימין מימין, כולם מתחרים על אותם קולות ומנסים להגיע להישגים על חשבון השני".

עוד מבחזית החדשות

למרות זאת אמר ביטן כי "שותפיה מחזיקים את הכוח הכלכלי". הוא קרא לחברי האופוזיציה "לרדת מהעץ", וטען: "לנו יש רוב. אנחנו יכולים להעביר מה שאנחנו רוצים, שלא יתבלבלו. אפשר להגיע להסכמות". לדבריו, "אם תהיה פשרה זה כבר 10 צעדים מבחינתנו ממה שיש היום. אומרים שאנחנו הולכים לדיקטטורה, אלה שטויות".

ביחס לתוכנית הכלכלית טעם ביטן: "כלכלה זה עניין של פסיכולוגיה. כשכולם מדברים על זה שהרפורמה המשפטית תגרום נזק, פרופסורים באוניברסיטאות מדברים עם חברים שלהם בחו"ל וכולם מדברים אותו הדבר, זה יוצר דינמיקה של נזק כלכלי", הסביר ביטן "זה מדאיג את נתניהו לדעתי. התהליך הכלכלי שיכול להיות כתוצאה מהפסיכולוגיה וההשפעה של אנשים בעלי קשרים וניסיון, זה מדאיג".

לשאלת המראיין האם ראש הממשלה שולט בקואליציה, השיב ביטן: "לא בטוח. בכלל לא בטוח שהוא שולט באירוע כבר. אני דיברתי על זה שצריך לרכך את הרפורמה מהתחלה ולהגיע לפשרה. מה קרה בינתיים? בינתיים המחאה התקדמה, ועכשיו האופוזיציה שלנו התאהבה במחאה. היום שני הצדדים אשמים, זה לא רק צד אחד. שניהם צריכים לרדת מהעץ. הקואליציה מתחילה לזוז, אבל האופוזיציה נגד, כי הם התאהבו במחאה וחושבים שהיא תפיל את הממשלה. תחליטו".

עוד מבחזית החדשות

המראיין ציין כי האופוזיציה בונה עליו ועל ברקת. על כך ענה ביטן: "הם לא יכולים לבנות עליי. אנחנו נבחרנו דרך הליכוד. גם אם יש לנו ביקורת, אנחנו נצביע רק עם הממשלה. אני מציע ללפיד ולגנץ ולכל החבורה שירדו מהעץ. גם מהמחאה, כבודה במקומה מונח. שיתחילו לדבר על פשרות".

לסיכום אמר המראיין כי נראה שלא המחאה תפיל את ההמשלה אלא מה שקורה בתוכה. לדעת ביטן: "אמרתי שהממשלה הזאת יהיה לה קשה להחזיק מעמד. כל אחד מנסה להגיע להישגים על חשבון השני. הנושא הזה של בן גביר הוא בדיוק בדיוק הבעיה של המו"מ הקואליציוני, שאמרתי שהוא היה כושל. הדברים האלה לא נעשים ביום. אי אפשר ביום אחד לעשות שינויים רדיקליים כאלה. על מנת להגדיל את מספר השוטרים, להכשיר אותם, לוקח לפחות שנה-שנה וחצי. ההבטחות לו היו מוגזמות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים