שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » גורמים בכירים בקרמלין: פוטין מוקף ב"עופות דורסים" שמתכננים הפיכה
לפי הגורמים בקרמלין, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מוקף בבכירים שממתינים לנפילתו ומתכננים להשתלט על השלטון ברוסיה, אפילו בכוח צבאי | ברקע הדיווח שהוא סובל מסרטן
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: ID1974, שאטרסטוק

דיווחים המגיעים מרוסיה, מעידים כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין סבור כי הוא "מוקף בעופות דרסים וטורפים" וכי אחד מעוזריו הקרובים ביותר מתכנן הפיכה, בעוד שמקורב נוסף מתכנן לשמש כ"ממליך של המנהיג החדש". דיווחים אלו מגיעים ברקע השמועות על מצב בריאותו המדרדר של פוטין הלוקה בסרטן. 

הדיילי מירור מדווח, כי הטענה המוזרה האחרונה על פוטין היא, שבשתי פגישות חשובות שנערכו ביום חמישי האחרון, פוטין לא היה יכול לנוע ונאלץ להישאר בתנוחה לא נוחה כשהוא יושב על כרית מיוחדת לאחר שעבר "ניתוח רגיש".

עוד מבחזית החדשות

פקידי ממשל בארה"ב "עוקבים אחרי פריגוז'ין בזהירות, ותוהים האם, עשרה חודשים לאחר פרוץ המלחמה, התגלה המקור להפיכה פוטנציאלית". לדברי כריסטו גרוז'ב, החוקר הראשי של רוסיה בארגון העיתונות החוקרת Bellingcat "אנחנו נמצאים בשטח לא נודע עבור פוטין. לפריגוז'ין יש 20,000 גברים צמאי דם, חמושים ותוקפניים. הם אומרים לי "אנחנו תוהים האם אנחנו צריכים פשוט להניח את הנשק שלנו כי הפכנו לבשר תותחים ולנסוע למוסקבה?" 

על פי אחד הדיווחים, בכירים במערכת המודיעין האמריקנית מצאו עדויות לכך שמי שמכונה  "השף של פוטין", האוליגרך יבגני פריגוז'ין, מנסה לבצע הפיכה נגדו. לפריגוז'ין, שהינו איש עסקים בן 61, צבא פרטי משלו המכונה "קבוצת וגנר", ארגון צבאי המתואר כחברה צבאית פרטית שמבצעת פרויקטים בעלי אופי צבאי ברחבי העולם, כולל מעורבות באזורי קרבות וסכסוכים. פריגוז'ין גייס עד כה עשרות אלפי שכירי חרב ואסירים משוחררים מבתי כלא ברוסיה, כדי להילחם באוקראינה, מה שנותן לו כוח והשפעה בקרמלין.

גרוז'ב חוזה שהפיכה אלימה בהובלת פריגוז'ין היא אופציה ריאלית שעלולה לקרות ב-2023, לטענתו "סיר הלחץ הזה חייב להתפוצץ בכיוון זה או אחר – או על ידי מהפכה עקובה מדם או בדרך אחרת". עם זאת, בדיווח אחר נכתב כי ארה"ב עומדת להגדיר את קבוצת וגנר כ"ארגון טרור" ומנהיג הקבוצה פריגוז'ין עלול להפוך למטרה ישירה לשירותים המיוחדים במערב, אלא אם פוטין יעניק לו משרה ממשלתית בכירה שהוא משתוקק לקבל, למרות שהוא לא זוכה לאמון הבכירים בקרמלין.

המשרה אליה פריגוז'ין לוטש עיניים הוא תפקיד שר ההגנה, ולשם כך הוא מעוניין להדיח את סרגיי שויגו שנתפס בעיניו כ"חלש". לדעתו, כשר ההגנה הוא יהיה בעמדה חזקה עוד יותר, ממנה יוכל לבצע בקלות רבה יותר הפיכה כדי להדיח את פוטין. יש שחוששים שהוא עלול  לשתף פעולה עם המנהיג הצ'צ'ני רמזן קדירוב, שגם הוא מפקד על צבא פרטי גדול שנאמן לו, וגם הוא נתפס כנאמן לפוטין בשל תמיכתו במלחמה באוקראינה.

יריבו העיקרי של פריגוז'ין הוא מזכיר מועצת הביטחון הרוסית, המועצה לביטחון לאומי של הפדרציה הרוסית, ניקולאי פטרושב בן ה-71, ששומר כרגע על פרופיל נמוך. דמות נוספת המקורבת לפוטין הוא סגן ראש הסגל של הקרמלין סרגיי קיריינקו, יהודי בן 60 וראש ממשלת רוסיה לשעבר (למשך 4 חודשים ב-1998) שגם לו יש שאיפות להפוך לנשיא.

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב | צילום: Alexandros Michailidis, שאטרסטוק

לטענת גליאמוב, קיימת תוכנית למבצע המכונה "תיבת נוח" שנועד למצוא מקלט מדיני לפוטין, במקרה שהפלת שלטונו תהיה בלתי נמנעת. בנוסף, טוענים ששר החוץ שלו סרגיי לברוב בן ה-72 שותה אלכוהול ללא הפסקה כיוון שהוא בדיכאון וסובל מבעיות בריאותיות. מקור במשרד החוץ הרוסי התייחס לדברים באתר gulagu.net ואמר, כי לברוב שנחשב למקורבו של פוטין צמצם את פעילותו הציבורית ומגיע לעבודה בתדירות נמוכה יותר. 

ידוע שלברוב עבר בדיקות מחשש לאירוע לבבי במהלך פסגת ה-G20 האחרונה שנערכה בבאלי והוא נראה בפעם האחרונה בפגישה מקוונת של מועצת הביטחון עם פוטין, אך לא נשמע מדבר.

כזכור, גורמים שונים טוענים כי גם לפוטין עצמו יש שלל בעיות רפואיות. ערוץ הטלגרם General SVR טוען כי במהלך פגישות ממושכות נאלץ פוטין להישאר בתנוחה אחת, כשהוא נשען על השולחן, בעודו יושב על כרית מיוחדת לאחר שעבר ניתוח בשבת האחרונה.

פוטין תועד לאחרונה בסרטון מישיבת מועצת הביטחון הרוסית, אולם השמועות טענו כי הפגישה נערכה בעבר והוקלטה בתאריך מוקדם יותר מכפי שטוען הקרמלין, בהתבסס על העובדה שיו"ר הסנאט ולנטינה מטביינקו, בת ה-73, לבושה באותם בגדים בשתי ישיבות נפרדות שנערכו לכאורה על פי דיווחי הקרמלין בהפרש של יום. עובדה זו מחזקת את החשד שהקרמלין מכין מראש סרטונים של פוטין כדי לשדר אותם במועד מאוחר יותר, וליצור רושם שהוא עובד גם בימים שהוא לא מסוגל לתפקד עקב כאבים קשים.

עוד מבחזית החדשות

ולרי סולובי, פרופסור לשעבר במכון היוקרתי ליחסים בינלאומיים במוסקבה ובבית ספר להכשרת מרגלים ודיפלומטים, טוען, כי הנשיא ביטל הופעות מרכזיות שהיה אמור להשתתף בהן, כולל נאום סוף השנה המסורתי ומסיבת עיתונאים שנערכת מדי שנה משום ש"קשה לו מאוד פיזית לעמוד באירוע ציבורי ארוך ואינטנסיבי".

הפרופסור הזהיר כי בריאותו הרופפת לכאורה של פוטין היא "איום ישיר על חייהם של מיליוני אנשים" והוסיף כי "יש להגביל את שיקולי האתיקה הרפואית כשמדובר בדיון בבריאותו של ראש מדינה, ובמיוחד מדינה בעלת נשק גרעיני, משום שביטחון העולם תלוי ביכולתו של המנהיג להעריך את המצב כראוי ולקבל החלטות נכונות".

בעקבות השמועות שהוא מסתתר מעיני הציבור, דיווח הקרמלין שהנשיא פוטין כינס השבוע את מפקדי הצבאיים הבכירים כדי לדון באסטרטגיות מלחמה חדשות. הוא שוחח עם הגנרל סרגיי סורוביקי, מפקד הכוחות הרוסיים באוקראינה, ועם הגנרל ולרי גרסימוב, ראש המטה הכללי של הכוחות המזוינים הרוסיים, ואמר "אני רוצה לשמוע את הצעותיכם לפעולות צבאיות בטווח הקצר והבינוני".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים