שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » גורם המקורב לנשיא: בעולם לא פוסלים את הממשלה החדשה – מעשיהם יקבעו
לאור סבב הביקורים
גורם בכיר בפמלייתו של הנשיא הרצוג אמר בתום ביקורו בבחריין כי "הזירה הבינלאומית מוכנה לתת צ'אנס לממשלה החדשה – לא שוברים כלים, אך אומרים, מעשיכם יקבעו"
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם נשיא איחוד האמירויות שייח' מוחמד בן זאיד | צילום: עמוס בן גרשום - לע״מ

גורם בפמליית הנשיא יצחק הרצוג, אמר הבוקר (שני) לאחר נחיתתו באיחוד האמירויות כי על אף הביקורת והחששות "הזירה הבינלאומית מוכנה לתת צ'אנס לממשלה החדשה". לטענתו, מנהיגי העולם "לא שוברים כלים, אך אומרים, מעשיכם יקבעו". 

אתמול נועד הנשיא עם מלך בחריין, יורש העצר הבחרייני ושר החוץ של בחריין שלא שללו שיתוף פעולה עם הממשלה הצפויה לקום בישראל. בשיחותיו של הרצוג בבחריין עלתה גם סוגיית הר הבית, כשנציגי בחריין דרשו רגישות יתר מצד ישראל בנושא השמירה על הסטטוס קוו הקיים בהר. סוגיה זו עלתה בשיחות של הרצוג עם מנהיגים מכל העולם ולכולם הודיע הנשיא שלא צפוי כל שינוי בסטטוס קוו הקיים. 

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר הנשיא, כי תוצאות הבחירות בישראל הן כתוצאה של הכעס בישראל על הטרור הפלסטיני. הוא הזמין את מלך בחריין לביקור בישראל כמו גם א יורש העצר ושר החוץ, ותגובת כולם הייתה "אינשאללה". 

בתום ביקורו של הנשיא הרצוג בבחריין אמר הנשיא כי "הביקור הזה הוא הזדמנות לעשות ספירת מלאי לשנתיים להסכמי אברהם. זה התחיל כהסכם, הפך לקשרים בין מדינות ועכשיו שתי המדינות רוצות לשדרג את ההסכמים ואנו בונים על לצרף עוד מדינות. זו הזרימה התודעתית שבפגישות, ולכן הביקור הזה היה מאד חשוב, גם לישראל".

עוד אמר הרצוג "יש לבחריינים גישה של לבוא בשלום ולא בקונפליקט. הם מאד מאמינים בקשרים עם הקהילה היהודית ומדברים על היהודים בהערצה. זה מראה על השינוי העצום בדיאלוג בין המדינות והעמים, ומחייב את הצמרת הישראלית להבין שהאתגר הזה נמשך. האתגר של הסכמי אברהם בוודאי חשוב לכולם, וכולם מבינים את זה. יש שינוי היסטורי". מבחריין המשיך הנשיא הרצוג לאבו דאבי, שם נאם בוועידת החלל, ולאחר מכן נועד עם נשיא איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד, בפעם הרביעית מאז כינון הסכמי אברהם. 

אחד מחברי פמליית הנשיא אמר היום כי "ועידת החלל זה אנחנו והודו. לאיחוד האמירויות יש ראייה לרחוק, הם הקימו את תוכנית החלל שלהם לפני 50 שנה והגיעו רחוק. בחריין רואה עצמה שער למזרח הרחוק, להודו, לסין ולעולם הערבי מבחינת שינוע סחורות. הם הרגישו כאחות הקטנה של האמירויות, והודיעו אתמול שיהיו טיסות יומיות לשם. שתי המדינות רוצות להיות כחלק מקונפיגורציה אזורית שכל המנהיגים מדברים עליה. זה ידרוש מאמץ ממשלתי לנוע לכיוון של יותר שיתופי פעולה אזוריים עם עוד מדינות, כשכולם מדברים עם כולם". 

"האנרגיות מאד חיוביות, זה מאד בולט. הכבוד שלנו שווה אצלם לכבוד של המנהיגים שלהם. הביקורים שלהם בארץ יהיו בחזרה. עבדאללה בן זאיד היה חמישה ימים בארץ, הם מבינים שצריכים לשחק על כל המגרש. הם רוצים להראות את פירות השלום לעמים שלהם". 

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. כאן לא רק פסלו אלא הרימו נס המרד נגד הדמוקרטיה לפני שהממשלה עשה שום דבר דגם אם הממשלה היה מאמץ את כל מה שהשמאל הסכימו אליו בעבר עם כל זה היו לוחמים נגד מדיניות הממשלה היות שלא התוכן או האידילוגיה נר לדרכם אלא הכיסולוגיה כפי שרואה כל בר דעת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים