שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » גורם ביטחוני: ישראל לא תהסס להפציץ ציוד איראני בחסות הסיוע ההומניטרי
הגורם הביטחוני ציין כי איראן עשויה לנצל את המצב בסוריה ולהעביר נשק לחיזבאללה | בעבר ניסתה איראן להעביר נשק באמצעות משאיות שהובילו פירות וירקות
גבול ישראל-סוריה | צילום: Barak Shacked, שאטרסטוק

העיתון הסעודי "אילאף" דיווח הערב (חמישי) כי גורם ביטחוני בכיר בישראל טוען כי קיים מידע המצביע על כך שאיראן עשויה לנצל את המצב בסוריה בעקבות רעידת האדמה, כדי לנצל את משלוחי הסיוע ההומניטרי על מנת להעביר נשק ואמצעי לחימה שונים לחיזבאללה.

הגורם הבכיר ציין כי ישראל לא תהסס להפציץ כל ציוד איראני שיישלח לסוריה בחסות הסיוע ההומניטרי. לדבריו, איראן ניסתה גם בעבר להעביר ציוד ונשק באמצעות משאיות להובלת פירות וירקות. לדבריו, למשטר אסד אין שום סמכות לדרוש מאיראן לעצור את העברת אמצעי הלחימה, וכי רוב ההברחות מתבצעות בידיעת המשטר אם גם ללא אישורו. עוד אמר הבכיר, כי ישראל הגבירה את המעקב על כל ההעברות מאיראן לסוריה בימים אלה וכי אנשי המודיעין פועלים על מנת לאתר את המשאיות האיראניות ואת תכולתן.

עוד מבחזית החדשות

כזכור, בחודש שעבר דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי כלי טיס תקפו שיירת משאיות באל-בוכמאל, בגבול סוריה-עיראק. גם "אל ערביה" הסעודית דיווחה כי שיירה של 25 משאיות הותקפה לאחר שחצתה את הגבול מעירק דרך מעבר שבשליטת חיזבאללה.

באשר לסיוע ההומניטרי לנפגעי רעש האדמה, טען הבכיר כי הצבא לא קיבל הנחיות לספק לסוריה תרופות או ציוד, אולם אם תתבקש, ישראל תהיה מוכנה לסייע בכל מקום בו יתעורר צורך והיא תתבקש לעשות זאת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים