שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » גופתו של נער ישראלי נחטפה בידי קבוצת חמושים בג'נין
בצל הפיגוע
טירן פרו בן ה-17 נפצע בתאונת דרכים קשה ואושפז בביה"ח בג'נין, שם נחטפה גופתו בידי כמה עשרות חמושים ש"ניתקו אותו מהמכשירים בעודו בחיים"
כוחות הביטחון הפלסטיניים | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

קבוצת פלסטינים חמושים חטפו אמש את גופתו של טירן פרו, בן 17 מדלית אל כרמל מבית החולים איבן סינא שבג'נין . הצעיר נכנס עם בן משפחה נוסף לג'נין, ככל הנראה בכדי לתקן את רכבו, שם היו השניים מעורבים בתאונת דרכים ונפצעו באורח קשה. פרו פונה לבית החולים – שם מת מפצעיו.

גדודי חללי אל-אקצה הודיעו כי גופתו של פרו נמצאת בידיהם. כראיה הוצג צילום של תעודת הזהות שלו. הגופה מוחזקת ככל הנראה במחנה הפליטים ג'נין. במערכת הביטחון דרשו מהרשות הפלסטינית לשחרר באופן מיידי את הגופה ולהחזיר לשטחי ישראל גם את אביו ואחיו של הפצוע, שפונו אף הם לבית החולים בג'נין. האב והאח הוצאו. כאשר אחד מהם, הפצוע במצב קשה, הוטס באמצעות מסוק לבית החולים רמב"ם שבחיפה.

במהלך הלילה נראה היה כי ישנה התקדמות במאמצים להשבת הגופה, וכי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים מסוגלים לפתור את הסוגייה. לאחר האירוע, הוחלט במערכת הביטחון על סגירת מעבר גלבוע בכניסה לג'נין.

על פי דיווח בתקשורת הפלסטינית, חוטפי הגופה החמושים הודיעו כי לא ישיבו אותה ללא שישראל תשיב בתמורה גופות מחבלים. דווח גם על העלאת כוננות מצד אותם חמושים, למצב שבו צה"ל ינסה להיכנס לעיר ולקחת בכוח את הגופה השניים פונו תחילה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים מקומי.

במערכת הביטחון אכן נערכים למספר אופציות מבצעיות, החל בפעילות נקודתית להוצאת הגופה, ועד כתר מוחלט סביב ג'נין. דובר צה"ל מוסר כי "משפחתו עומדת בקשר עם גורמי הביטחון, וכי הציפייה שהגופה תוחזר למשפחתו בישראל בהקדם, כצעד הומניטרי נדרש".

דודו של הנהרג, שהיה צפוי לחגוג מחר את יום הולדתו ה-18, סיפר בראיון ל-103FM: "השייח מנהיג העדה שלנו דיבר עם מושל ג'נין ויש כביכול התקדמות בכל הערוצים, אבל עד לרגע זה כל המאמצים האלה לא הביאו לנו שום תשובה משמחת שאכן יחזירו לנו את המנוח הביתה, כולנו בתקווה שבשעות הקרובות זה יקרה. נפגשנו עם מתאם הפעולות בשטחים – האלוף העביר לנו את האינפורמציה שכביכול כל המאמצים נעשים על מנת להחזיר את הגופה הביתה, הם לא חסכו בשום מאמץ והביאו את כל האנשים שיכולים לעזור, היה משא ומתן והייתה כמעט החזרת גופה, אך בעקבות אי הבנות ומה שנקרא אי תיאום בתוך הרשות, העסק הזה התפוצץ, והם חטפו את הגופה לג'נין".

לדבריו "הבעיה היא שמצבו של פרו היה כל כך קשה, הוא סבל מפגיעות פנימיות ורב מערכתיות, ונאלצנו להשאיר אותו בביה"ח בג'נין לקבלת עזרה ראשונה. לא יכלנו להביא אותו לרמב"ם כי כל העברה כזו הייתה כרוכה בסיכון החיים שלו, לכן החלטנו להשאיר אותו בביה"ח איבן סינא". לטענתו, "לאחר הניתוח מצבו היה קשה עד יציב, ולקראת שעות הערב מגיעים לשם חמושים רעולי פנים עם יריות, בערך 30 במספר, חוטפים את האחיין שלי, מנתקים אותו מהמכשירים בעודו בחיים ובורחים משם".

ראש עייריית דלית אל כרמל אמר בראיון כי: "במשך כל שעות הלילה ניסינו לדבר עם מתאם הפעולות בשטחים ועם מושל ג'נין ועם נציג האו"ם למזרח התיכון, ניסינו דרך כל הגורמים האלה לנסות לשחרר את הגופה, אחרי שכבר הגענו להסדר זה התפוצץ עוד הפעם, במסגרת הניסיון שלהם לקבל הטבה מהנושא הזה, אפילו את אחמד טיבי הפעלתי אתמול והוא דיבר איתם באזור השעה 23:00, והם הבטיחו שהעניין ייסתדר, לצערי נכון לעכשיו אנו נמצאים בחוסר וודאות טוטאלי".

לדבריו, לא מתקיים קשר ישיר עם החמושים, וכי "זה מתנהל דרך הרשות הפלסטינית, הם מנהלים את המשא ומתן מול החמושים האלה, מול גדודי אל אקצא. ומנסים להגיע איתם להסדר שישחררו את הגופה"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים