שיתוף
תגובות
חדשות » בפעם השניה השבוע: בנט וזלנסקי שוחחו. כל העדכונים
שיחת בנט וזלנסקי
מלשכתו של בנט נמסר: השניים דיברו בהמשך לשיחתם הקודמת "שבה סיכמו לשמור על קשר רציף". השגריר האוקראיני מסר כי זלנסקי שב וביקש מבנט לתווך בינו לבין פוטין
ולדימיר זלנסקי ונפתלי בנט | צילום: אריאל זנדברג - Oleh Dubyna, שאטרסטוק

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי וראש ממשלת ישראל נפתלי בנט שוחחו היום (רביעי) שוב בטלפון – בפעם השנייה מאז החלה המלחמה הרוסית באוקראינה. זלנסקי הודיע על השיחה בטוויטר וכתב: "דיברנו על התוקפנות הרוסית". בהמשך נמסר מטעמו של בנט כי השניים שוחחו בהמשך לשיחתם מיום שישי האחרון "שבה בה סיכמו לשמור על קשר רציף".

גורמים שונים מסרו כי זלנסקי שב וביקש מישראל להעניק סיוע צבאי משמעותי לאוקראינה, ואולם ראש ממשלת ישראל ניסה להתחמק מהבקשה, ככל הנראה בשל המטרה להשאר ניטרליים ולא להתערב צבאית במלחמה, עם זאת ישראל התחייבה להעביר לאוקראינה אלפי טונות של סיוע הומניטרי שאינו צבאי.

הנשיא האוקראיני זלנסקי פרסם היום הודעה בשפה העברית בעקבות התקיפה הרוסית על אתר ההנצחה לזכר לנרצחי טבח באבי יאר. "כולנו הופגזנו אמש בקייב, וכולנו מתנו שוב בבאבי יאר ממתקפת טילים. על אף שהעולם מבטיח בעקביות 'לעולם לא עוד!'", כתב הנשיא האוקראיני.

היום השביעי ללחימה באוקראינה: הכוחות הרוסיים ממשיכים להתקדם לכיוון הערים המרכזיות, אחרי שהעיר חרקוב, השניה בגודלה באוקראינה נכתשה על ידי הארטילריה הרוסית, וחלק ניכר מהעיר חריבה.

כעת מכתרים הסורים את העיר מריאופל, עיר תיירותית חשובה באוקראינה הנמצאת על גדות הים השחור. בשלב זה ניתן לומר כי הרוסים נמצאים כמעט בכל החזיתות ומקיפים את אוקראינה מכ לכיוון, פרט למערב. בנוסף דווח כי העיר חרסון כולה נכבשה על ידי הצבא הרוסי

עוד ועוד סנקציות מוטלות נגד רוסיה מצד אירופה והמערב, אך נראה כי הן לא גורמות לנשיא פוטין להתקפל, אם בכלל יש להן חשיבות כלשהי עבור רוסיה, שהיא מעצמה כלכלית, וקשה לומר האם הסנקציות אכן יפגעו במוסקבה אנושות.

קייב בירת אוקראינה נותרה היעד העיקרי במלחמה של רוסיה. בינתיים רוסיה מכינה את התנאים להגף את הבירה ומקדמת כוחות ממערב וממזרח העיר. ברשת BBC הבריטית מדווחים שהמודיעין הבריטי מעריך ששיירת הכוחות הרוסיים, באורך 64 ק"מ, שמוכרבת מטנקים, תותחים ואמצעי לחימה מתקדמים, עדיין נמצאת מצפון לקייב, ומטרתה הסופית של השיירה היא לתמוך במתקפה על קייב ממערב. ראש עירית קייב אמר שהשיירה הרוסית הולכת ומתקרבת – והכריז: "מתכוננים להגן על הבירה".

עד כה נהרגו למעלה מ 2,000 חיילים ואזרחים אוקראינים במהלך הלחימה, וראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי הרוסים מבצעים ללא ספק פשעי מלחמה חמורים מן המדרגה הראשונה. הוא אמר את הדברים בין היתר לשימוש הרוסי בפצצות מצרר, שנאסרו ללחימה במסגרת הדין הבינלאומי.

שר החוץ של אוקראינה שב והדגיש היום כי ארצו מוכנה להמשיך את השיחות ולנהל משא ומתן במטרה להגיע להסכם הפסקת אש, ואולם הוא הדגיש כי אוקראינה לא תקבל שום תכתיבים מרוסיה, וכי קיים לא תנהל משא ומתן תחת שום אולטימטום רוסי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים