שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גוטליב נגד בן גביר: "פשעים לא מפענחים עם משמר לאומי"
ח"כ טלי גוטליב תקפה את השר בן גביר על התנהלותו בסוגית האלימות ברחובות: "לא צריך פיקוד חדש, צריך לחזק את המשטרה ואת כוחותיה"
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ח"כ טלי גוטליב התראיינה הבוקר (ראשון) ל-104.5FM על שלל נושאים של הפרק ובין היתר תקפה את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על התנהלותו בנושא האלימות ברחובות: "תפסיקו להתעסק במשמר לאומי, תתעסקו בפענוח הפשיעה וחיזוק המשטרה".

בפתח דבריה התייחסה גוטליב למתיחות הביטחונית ואמרה: "יש לנו צבא אדיר שבאדירים ומגיע להם את החיזוק הזה, ובאמת למצוא את המפגעים בצורה קוסמטית, הכול תחת אש. אלה פעולות הירואיות וחשוב לי לציין את זה בתחילת השיחה. זה מדיר שינה מעיני, יש לנו צבא ושילוב של מערך כוחות אדיר, חיילנו הגיבורים מסכלים פיגועים לילות כימים".

עוד מבחזית החדשות

גוטליב גם התייחסה לאלימות ברחובות ולמקרי הרצח הרבים שאירעו לאחרונה ואמרה: "אני לא נותנת עצות לשר בן גביר, אני יודעת איך מפענחים פשיעה, זה לא עושים כשמקימים משמר לאומי, אלא משתמשים בפלוגות מג"ב ובכוחות שיש לך. תתעדפו נכון את החקירות, תתעסקו בפיענוח מקרי רצח, לכל הפחות תעלו את אלמנט ההרתעה בכך שתעלו כוחות מג"ב למקומות שיש פשיעה גבוהה. תשקיעו את כל המשאבים שיש לכם בתוך החברה שאנחנו יודעים שיש פשיעה גבוהה מאוד".

עוד אמרה גוטליב: "כשיש מקרי רצח בחברה הערבית ואף אחד לא מספר לנו מי משלם על מי פרוטקשן ומי היה כאן ומי לא היה כאן, והמצלמות של העיריות מורדות, אני אומרת לך תפעילו סוכנים ותשקיעו את מה שהמשטרה יודעת להשקיע, בפיענוח, עד שזה יקרה תשימו את כוחות מג"ב בשטח והם יהוו אלמנטים מרתיעים. משטרת האח הגדול זו הדרך לפענח פשעים, כמו בחוץ לארץ. לא צריך להיכנס למקום ולשאול אם יש מצלמות, האחריות היא על הרשות המקומית להניח את המצלמות הללו".

לגבי הרפורמה המשפטית אמרה גוטליב: "אנחנו לא עוסקים ברפורמה המשפטית היא לא על השולחן לא כך ולא כך, החקיקה שאנחנו מדברים עליה נעשית כל יום, המשטרה זה גוף משומן שצריך לתרבת את עצמו ולתדעף את הפעולות שלו לפי היום יום. כל רשות מקומית צריכה לרשת מצלמות בכל מקום. תרבות משטרת האח הגדול. בתוך תקציב 23/24, בן גביר השיג תקצוב אדיר למשטרה, תפסיקו להשתמש במושגים כמו משמר לאומי, תביאו הון אנושי מצוין למג"ב ולשיטור לא צריך פיקוד חדש צריך לחזק את המשטרה ואת כוחותיה".

בנוסף אמרה גוטליב: "המשימה החשובה של הקואליציה זה למנוע את מינויו של יצחק עמית לראשות בית המשפט העליון, בעיני הוא שמאל פרוגרסיבי שמאפשר לתומכי טרור לשבת במליאה. אסור שהוא יהיה ראש בית המשפט העליון, גם אם לא נצליח לשנות את הרפורמה, אנחנו צריכים שנהיה רוב ונמנע את מינוי יצחק עמית לנשיא בית המשפט העליון, זה ברמה סופר חשובה עבורי. הוא גם בקביעה מי יהיה יו"ר ועדת הבחירות. אני אומרת כל הזמן ומביאה לקדמת השיח את הדברים שצריכים לעשות. אל תשכחו שטיבי בפעם הראשונה לא סגן יו"ר הכנסת, מי שהיה מסייע לערפאת לא יהיה יו"ר הכנסת, על גופתי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים