שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » בגוגל הודיעו: "מי שלא יתחסן – יפוטר"
צעד חוקי?
החברה הדגישה כי עובדים שלא יעמדו בדד-ליין להתחסנות שנקבע ל-18 בינואר יוצאו לחופשה בתשלום למשך 30 ימים ולאחריה יוצאו לחל"ת למשך שישה חודשים שבסופה יפוטרו
תגיות:
מטה גוגל בדטרויט | צילום: Linda Parton, שאטרסטוק

ב'גוגל' ארה"ב הודיעו לעובדים כי אם הם לא יעמדו במדיניות ההתחסנות של החברה נגד קורונה הם יפסידו שכר ואף יפוטרו, כך לפי מסמכים פנימיים שהגיעו לידי אתר CNBC.

המסמכים, שהופצו על ידי ההנהלה, מציינים כי העובדים היו צריכים להצהיר עד ה-3 בדצמבר מה מצב החיסונים שלהם ולהעביר תיעוד רלוונטי או לבקש פטור מסיבות רפואיות או דתיות. בחברה הדגישו כי לאחר התאריך שצוין ההנהלה תתחיל לפנות לעובדים שלא עדכנו כראוי את הסטטוס או שאינם מחוסנים, וכן לעובדים שבקשתם לפטור לא אושרה.

במסמכים הדגישה החברה כי עובדים שלא יעמדו בדד-ליין להתחסנות שנקבע ל-18 בינואר יוצאו לחופשה בתשלום למשך 30 ימים ולאחריה יוצאו לחל"ת למשך שישה חודשים שבסופה יפוטרו.

"אנחנו מחוייבים לעשות את כל מה שצריך כדי לעזור לעובדים שלנו שיכולים להתחסן לעשות זאת ועומדים מאחורי מדיניות החיסונים שלנו", נמסר בתגובה מגוגל.

בחברה תכננו להחזיר את העובדים למשרדים ב-10 בינואר, אבל מוקדם יותר החודש דחו שוב את התוכניות למועד לא ידוע, בעיקר בשל החששות סביב התפרצות האומיקרון. עם זאת, בגוגל מקווים כי יוכלו בהמשך השנה הבאה לשוב למתכונת של לפחות שלושה ימי עבודה מהמשרדים בשבוע.

בגוגל ביקשו מ-150 אלף העובדים שלהם לעדכן את מצב ההתחסנות גם אם הם ממשיכים לעבוד מהבית. "כל מי שנכנס לבניין של גוגל חייב להיות מחוסן לגמרי או בעל אישור שיאפשר לו לבוא לעבודה", נמסר בהצהרה שפרסמה החברה, שהוסיפה כי "בדיקות תכופות אינן חלופה לחיסונים".
לפי המסמכים, עובדים שיוצאו לחל"ת יוכלו לשמור על התנאים ועל הזכויות שלהם במשך 92 הימים הראשונים, אך אם לאחר שישה חודשים עדיין לא יעמדו בדרשות ההתחסנות "ההעסקה שלהם בגוגל תסתיים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים