שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "גוב האריות" חזרו לטרור: בתוך שלוש שעות – שלושה פיגועי ירי
מחבלי גוב האריות, שרבים מאנשיה חוסלו, קיבלה את אחריות לירי לעבר מוצב ולפתיחה באש על מפקדת חטמ"ר שומרון | נעשה ניסיון לנצל את הגעתו של גדוד מילואים חדש לגזרה
פעילות כוחות צה"ל למעצר המעורבים בתשתית הטרור | צילום: דובר צה"ל

תוך פחות משלוש שעות בוצעו שלושה פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל בגזרת שכם. את האחריות לירי לעבר מוצב תל א-ראס ליד הר ברכה ולעבר מפקדת החטיבה המרחבית שומרון מדרום לשכם, קיבלה על עצמו ארגון "גוב האריות". 

בנוסף נפתחה אש גם לעבר כוח שהוקפץ לזירת האירוע כדי לבצע סריקות. גשש הכוח השיב אש לעבר מקורות הירי וכוחות גדולים החלו בסריקות במרחב. במערכת הביטחון חושדים שהאחראים לירי הם פעילי טרור שנותרו בארגון "גוב האריות" לאחר שרבים מחברי הארגון חוסלו או הניחו את נשקם. כאמור, ארגון הטרור קיבל על עצמו את האחריות לירי. 

עוד מבחזית החדשות

בימים האחרונים הגיע לאזור גדוד מילואים חדש, ובצה"ל חוששים כ פעילי הארגון מנסים לנצל את זמן ההערכות וההכרות של החיילים עם הגזרה.

בחודשים האחרונים, ספג ארגון הטרור משכם מכות קשות, ובכללן חיסול בכירי הארגון ומעצרם של רבים אחרים. בחודש שעבר נערכה בשכם צעדה לציון מותו של מנהיג הארגון  ודיע אלחוח. מטרת הצעדה הייתה גם ניסיון ל"הפגין כוח" של החמושים שנותרו.

ביתו של אלחוח בלב הקסבה של שכם שימש כמקום מפגש למחבלים שביצעו פיגועי ירי עבור "גוב האריות". כמו כן, שימש הבית לייצור מטעני חבלה ומטעני צינור. בבית סופקו כלי נשק ותחמושת לחברי החוליה, ואלחוח עצמו גייס פעילים צעירים לארגון.

בצעדה בשכם בחודש שעבר, השתתפו עשרות צעירים חמושים, ששרו שירים לשבח הארגון והציגו את תמונותיהם של אלחוח ומחבלים נוספים שחוסלו, כמו איברהים אל-נבולסי ותאמר אל-כילאני. בסרטונים שהופצו מהאירוע נראו ילדים קטנים ומבוגרים מריעים לחמושים, בניסיון להראות כי הם זוכים לאהדה רבה בקרב התושבים בשכם. 

לעומת זאת, במערכת הביטחון טוענים כי תושבי שכם עצמם נפגעו מפעילות אנשי "גוב האריות", שפעלו כחבורה משולחת רסן ופגעו גם בעסקים. מושל שכם תקף בתחילת אוקטובר את אימהות המחבלים, וכינה אותן "סוטות ששולחות את בניהן להתאבד". למרות זאת, בהלוויית בכירי ארגון "גוב האריות" שחוסלו השתתפו אלפים רבים מתושבי העיר. 

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כינה הערב את האסיר הביטחוני נאסר אבו חמיד שמת הבוקר "פשע מלחמה מן המניין". על אבו חמיד, ממייסדי גדודי חללי אל אקצא שהוגדר כ"יד ימינו של מרואן ברגותי" והיה אחראי לרצח של שבעה ישראלים לפחות, נגזרו ב-2002 שבעה מאסרי עולם מצטברים ו-50 שנות מאסר נוספות בגין פעולות טרור. מותו נקבע בבית החולים אסף הרופא בצריפין אחרי מאבק בסרטן הריאות. 

עוד מבחזית החדשות

במהלך ישיבה לגבי המהלכים הבינלאומיים של הרשות הפלסטינית, טען אבו מאזן "ההתנקשות בנאסר אבו חמיד היא פשע מלחמה מן המניין. חייו של נאסר אבו חמיד מסכמים את מציאות העוול ארוכת השנים שחווה העם הפלסטיני. אנו נצא בקמפיין בינלאומי רחב כדי להטיל על ישראל את האחריות המשפטית וההיסטורית על מנת לספק הגנה בינלאומית לעמנו חסר ההגנה". 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים