שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גדעון סער תקף בחריפות את מתווה אלבשן-פרידמן
שר המשפטים לשעבר התייחס למתווה הפשרה שיזם פרופ' יובל אלבשן במסגרת כנס זום על הרפורמה המשפטית ואמר כי: "המתווה לא יכול להיות בסיס לפשרה"
חה"כ גדעון סער | צילום: ערוץ כנסת

שר המשפטים לשעבר, חה"כ גדעון סער השתתף הערב (ראשון) בכנס זום מיוחד על הרפורמה במערכת המשפט בנוכחות פרופ' יובל אלבשן שיזם את מתווה אלבשן-פרידמן. סער התנגד למתווה במתכונתו הנוכחית.

בפתח דבריו אמר סער "אני מכבד מאוד גם את פרופ' פרידמן וגם את פרופ' אלבשן, אך אני חולק על המתווה שהם הציגו. השיטה לבחירת שופטים נותנת שליטה קואליציונית. ונקודת פתיחה מצוינת גם לרוב בעליון. הרוב שהם דורשים לביקורת שיפוטית הוא רוב קיצוני. המתווה לא יכול להוות בסיס לפשרה".

עוד מבחזית החדשות

וד אמר סער "הולך להיות מאבק ארוך, צריך לגייס לו אורך נשימה. "הוא לא ייגמר באישור החקיקה הזאת, בסוף כנס החורף הניסיון של הממשלה להתעמת עם כל מערכות ממשלתיות, כולל ניסיון להדיח את היועמ"שית. עוד נראה את הניסיונות האלה".

לטענת סער "הליכוד עבר תהליך אבולוציוני ארוך של שינוי העמדות שלו. העמדות של תנועת החירות היו הכי דוגלות בחקיקה. בממשלת נתניהו השנייה ההצעות של יריב לוין לא היו עוברות בוועדת השרים לחקיקה, בה ישבו אני, מיקי איתן, לימור לבנת ואחרים".

פרופ' יובל אלבשן שהשתתף אף הוא בשיחה אמר בתגובה: "תגובות כמו "אסור לתת לגיטימציה" אינן מקובלות עליי. עצם העניין של לבוא ולדון, שפתאום זה אסור, נראה לי משהו שלא אמורים לשמוע מהצד שמתיימר להיות שמאל. בשלב הזה אי אפשר לפנטז על הפשרה. אני לא אומר שהמחאה היא של אנשי שמאל. אף אחד מאיתנו לא חושב שהמתווה שלנו הוא מתווה טוב ושאנו אוהבים אותו. המתווה הזה הוא סוג של סולם להוריד את כולם מהעצים. היחיד שיאפשר להתחיל לדבר".

בנוסף, התייחס פרופ' אלבשן לפסקת ההתגברות ואמר: "המשחק האמיתי רלוונטי לחרדים. הקואליציה לא ירדה מפסקת ההתגברות. אם תהיה כזו עם הרוב של 61, הכניסה לתוקף תהיה שישה חודשים אחרי השבעת כנסת חדשה. כי זה עובר בחירות ולא מוביל למשבר חוקתי. רוטמן יכול להכניס כהסתייגות כל מיני דברים תוך כדי הכנה לקריאה שנייה ושלישית, המתווה שלנו לא מתאים לזה. הוא יכול לגרום להאטה של החקיקה אני חושב שנתניהו כן צריך להיכנס לעסק הזה ולעצור אותו. אני חולק על היועמ"שית בעניין זה. כרגע אין מבוגר אחראי ואין מנהיג, הלוואי שזה יהיה הנשיא".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. אולי סער יפרט מה כן וכך נדע מה באמת מסתתר תחת המילים שלו ניסיון לפשרה או ניסיון חבלה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים