שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גדעון סער בראיון: "מופתע ממה שנתניהו הסכים לתת"
גדעון סער טען בראיון כי מפלגת השלטון נכנעה טוטאלית | בנושא היועמ"שית אמר, "היא הטובה ביותר. אני מאמין ביכולת שלה להתמודד בנסיבות לא פשוטות"
ראש הממשלה בנימין נתניהו וגדעון סער | צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ

שר המשפטים לשעבר גדעון סער התראיין הערב (מוצאי שבת) בתכנית "פגוש את העיתונות" וטען כי  מעולם מפלגת שלטון לא נכנעה לשותפות כמו בממשלה החדשה. לדברי סער "אפילו אם רק חלק קטן מהצעות החוק יוגשם, זו תהיה מדינה אחרת. זה מנוגד לאינטרס הלאומי ויביא אותנו בכל התחומים להתנגשות מול המציאות. כל אזרח שצופה בנו, קראו את ההסכמים".

לגבי תחום החינוך אמר סער "בתחום החינוך למשל גם משחררים מהמחויבות לתוכן ליבה וגם עושים תהליך הפוך ממה שאמור להיות באינטרס של החברה הישראלית, אני מכבד ואוהב את הציבור החרדי, הוא אידיאליסטי מאוד. אבל זה לא אומר שצריך להיכנע ללא תנאי לכל דרישה. וזה לא רק המפלגות החרדיות זה גם עוצמה יהודית והציונות הדתית, יש כניעה טוטלית של מפלגת השלטון".

עוד מבחזית החדשות

לדעת סער "העבירו את התכנים למעוז, את התרבות לסטרוק, הכפיפו החלטות לסמוטריץ'. תענוג זה לא יהיה. ריצפו את השטח בכל כך הרבה מוקשים. אם חלק קטן ממה שסוכם בתחום החינוך ייושם, יהיה זה פירוק טוטלי של החינוך הממלכתי. אותם דברים שקיבלו הרשתות החרדיות ידרשו בתי ספר מהמגזר הערבי, מהחינוך הממלכתי, וזה יחריב אותו".

"אני לא רוצה להיות נביא. אני חושב שאני די מכיר את ביבי, אבל מופתע ממה שהוא הסכים לתת בהסכמים הקואליציוניים. בעצם ההסכמה לדברים הללו יש ויתור על האינטרסים הלאומיים בכל דבר. בחוקי הנכד והשבות, אני לא מאמין שביבי רצה לגעת בהם. הדבר הזה, של להשאיר בגולה אחים ואחיות ,זה דבר אנטי ציוני ואנטי עלייה".

סער טען בראיון כי המדינה מתקדמת בצעדי ענק לקראת משבר חוקתי שכמוהו לא היה בתולדות המדינה. לטענתו "זה יהיה וידוא הריגה למורשתו של מנחם בגין בשלטון החוק". "המשמעות של פסקת ההתגברות היא שאין ביקורת שיפוטית. מרסקים את תפקיד היועמ"ש כדי למנות יועץ כללי, השאלה היא לא על פיצול תפקיד היועמ"ש, אלא האם אתה רוצה לחזק את המערכת או לרסק אותה".

עוד הוסיף סער "אני עשיתי שני שינויים בבחירת השופטים בביהמ"ש והוא השתנה, אבל עשיתי את זה ברוב מאוד גדול". "כשאתה עושה שינוי בתחום המשטר אתה לא יכול להתבסס על חצי עם. בסדר, הם ניצחו והם בשלטון. אבל שינוי כללי המשחק הדמוקרטי בצורה כזו עמוקה זו טעות כי זה פוגע בלכידות החברתית".

עוד מבחזית החדשות

כאשר נשאל מה דעתו לגבי היוע"משית בהרב-מיארה, השיב סער "כאמירה כללית, לא נכון להתפטר. מעולם לא התפטר יועמ"ש בחילופי שלטון במדינת ישראל. יכול להיות שינסו להביא אותה לפינה הזו. אני יודע שמיניתי את האישה הכי מתאימה שאני מכיר, ואני מכיר הרבה משפטנים. היא הטובה ביותר מבחינת יכולת קבלת החלטות, עמוד שדרה ויכולת מקצועית. אני מאמין ביכולת שלה להתמודד בנסיבות לא פשוטות".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. תבוא בטענות רק לעצמך. זה המחיר שכולם משלמים כשיש רק עיקרון 1 חשוב! נקמה בביבי. תמורתה מכרתם הכל מקודם לערבים ועכשיו לחרדים וקיצוניים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים