שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בתום משפטו: שר התיירות תובע החזר הוצאות משפט
שר התיירות חיים כץ תובע מהכנסת תשלום של מיליון ו־400 אלף שקלים עבור הוצאות משפטו | לפי שעה הכנסת אישרה לו 30 אלף שקלים בלבד
שר התיירות חיים כץ | צילום: אבי אוחיון / לע״מ

שר התיירות חיים כץ תובע מהכנסת הוצאות בסך מיליון ו־400 אלף שקלים עבור הוצאות משפטו שהסתיים בשנה שעברה.

נגד כץ הוגש כתב אישום על ידי היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אביחי מנדלבליט, בשל קידום חוק לטיפול בתופעת ה"תספורות" במשק, כאשר היה יו"ר ועדת הרווחה, ללא גילוי נאות הנדרש בצידו. כץ זימן לוועדה כמומחה את סוחר שוק ההון, מוטי בן־ארי, אך לא גילה לחברי הוועדה שישלו קשרים אישיים עמו.

עוד מבחזית החדשות

המשפט שהתנהל נגדו מאז הסתיים בעסקת טיעון ללא קלון ובמאסר על תנאי, הוצאות עורכי דינו של כץ במהלך המשפט עלו יותר ממיליון שקלים, וכעת הוא תובע מהכנסת לשלם עבורו הוצאות אלו.

על פי תקנון הכנסת, אם ח"כ נתבע בשל עבודתו בכנסת, הוא זכאי לדרוש את הוצאות המשפט שלו. בוועדת האתיקה דנים בימים אלו בבקשת השר, אך עד כה ניאותה הכנסת לשלם 30 אל שקלים בלבד, מתוך ההוצאות להן טוען כץ בסך מיליון ו־400 אלף שקלים.

בנוסף, הוצע לכץ להקים ועדת חקירה ציבורית מיוחדת בכנסת שתדון בבקשתו להרחיב את סך ההוצאות שיכוסו על ידי הכנסת, כפי שמאפשר סעיף 10 א' לחוק חסינות חברי הכנסת.

על פי החוק, חבר הכנסת או מי שהיה חבר כנסת זכאי להשתתפות בהוצאות משפטיות בעת הליך משפטי הקשור למעשה שעשה במסגרת מילוי תפקידו כחבר הכנסת, בהתאם לכללים שתקבע ועדת הכנסת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים