שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » בתוך ניסיון לחסל את הרמטכ"ל הרוסי: צבא אוקראינה הרג עשרות חיילים וקצינים
בתחקיר של הניו יורק טיימס נחשף המוכנות הכושלת של הצבא הרוסי ל"מבצע באוקראינה" | צבא אוקראינה פגע בחיילים רוסים, 40 דקות לאחר שהעלו תיעוד ברשתות החברתיות
חיילים אוקראינים במלחמה נגד הרוסים | צילום: Seneline, שאטרסטוק

הניו יורק טיימס פרסם כתבה נרחבת שמציגה את הכישלון הגדול של פוטין במלחמה באוקראינה. התחקיר מתפרסם כעת, כשבוע לפני ציון עשרה חודשים לפלישה הרוסית ותחילת המלחמה. התחקיר מציג את ההערכות השגויות של הצבא הרוסי ביחס ליכולותיו של צבא אוקראינה, הגדרת לוחות זמנים לקויה, שימוש בציוד מיושן, כולל ציוד משנות ה-40 ועוד.

התחקיר חושף כי בסוף אפריל ניסה צבא אוקראינה לחסל את גנרל ואלרי גרסימוב, מפקד הצבא הרוסי, בזמן שהאחרון ביקר בחזית הלחימה במזרח אוקראינה. על פי דיווח של בכירים אמריקאים, גרסימוב לא נפגע בתקיפה אך עשרות חיילים וקצינים רוסים נהרגו, מה שגרם לחשיבה מחודשת בכל הנוגע לשליחת מפקדים בכירים לחזית.

עוד מבחזית החדשות

עוד עלה מהדיווחים כי הרוסים הציבו לוחות זמנים בלתי אפשריים לכוחות הלוחמים, בתחילת הפלישה לאוקראינה. הרוסים סברו כי בתוך כשלושה ימים יגיעו לקייב הבירה, ובתוך זמן קצר יוכלו להכריז על כיבושה. על פי עדויות מתוך הצבא הרוסי, קצינים בכירים קיבלו הוראה לארוז בציוד המלחמה שלהם גם את המדליות ועיטורי המלחמה כדי שיוכלו לענוד אותם בטקס שייערך בקייב.

מראיונות שנערכו עם חיילים רוסים עלה, כי רובם הופתעו מאוד מהפקודה שהונחתה עליהם להיכנס למלחמה באוקראינה, לטענתם הם גם לא קיבלו הסבר לפלישה מעבר לפקודות היבשות. 

על פי התחקיר, אחד הדברים שפגע יותר מכל בחיילים שהיו בדרכם מבלארוס לקייב, מצביע על כשל דרמטי של הרוסים בהבנה הבסיסית של המתרחש בשדה הקרב מצד אחד ולעומת זאת גם מצביע על הנחישות ואמצעי הלחימה של האוקראינים שסייעו לפגוע בהם. על פי הדיווחים, לדוגמה החיילים האוקראינים הצליחו לפגוע בכוחות הצבא הרוסי באזור נמל התעופה גוסטומל, לא רחוק מקייב,לאחר שזיהו פעילות סלולרית של החיילים הרוסים שם.

על פי עדויות, החיילי האוקראינים הצליחו ליירט תשדורות סלולריות פשוטות של חיילים רוסים שהגיעו למלחמה מכשיריהם האישיים. כמו כן נטען, כי הצבא האוקראיני הצליח לפגוע בחיילים הרוסים לאחר שנחשפו לסרטוני טיקטוק שהעלו החיילים הרוסים. "באחד המקרים לקחו בדיוק 40 דקות מרגע שהסרטון עלה לרשת ועד שהאוקראינים פגעו בהצלחה בחיילים שבסרטון".

עוד עולה מהתחקיר כי בפגישה חריגה שנערכה בין גורמים רשמיים רוסיים ואמריקניים לפני כחודש, הרוסים העבירו לאמריקאים מסר חד משמעי – לא משנה כמה חיילים רוסים יהרגו או יפצעו, רוסיה לא תוותר. בכיר בנאט"ו צוטט אומר שלפוטין לא אכפת לאבד עכשיו עוד כ-300 אלף חיילים הרוגים ופצועים. בנוסף, יש גם התייחסות לאפשרות שפוטין יעשה שימוש בנשק גרעיני. מקורות שונים טוענים שאין לזלזל באפשרות הזו, אך ההערכה עדיין נותרה כי פוטין יעדיף ללכת לעימות ארוך וממושך, ולא לעשות שימוש בגרעין.

בדיווח נוסף מפי מקורות אמריקנים בכירים נטען, כי בסוף חודש אפריל ניסו האוקראינים לחסל את גנרל ואלרי גרסימוב, מפקד צבא רוסיה. האמריקנים ידעו  שגרסימוב צפוי להגיע לחזית, אך לא שיתפו את האוקראינים במידע הזה, שכן האמריקאים חששו שפגיעה בו תסלים באופן דרמטי את המלחמה. 

למרות זאת, באוקראינה גילו את הביקור הצפוי של גרסימוב בחזית והם כן שיתפו את האמריקאים במידע, וחשפו בפניהם שהם נערכים לפגוע בו. בוושינגטון ביקשו מהם לבטל את התוכנית אך האוקראינים הודיעו להם כי המתקפה כבר יצאה אל הפועל. בדיווח לאחר הפעולה נכתב כי  "עשרות חיילים וקצינים רוסים נהרגו בתקיפה". "גרסימוב לא היה אחד מהם" תוצאת התקיפה הייתה שהרוסים צמצמו מאוד את נוכחות הפיקוד הבכיר בחזית".

עוד מבחזית החדשות

על רקע זה, פרסמו הבוקר כלי תקשורת ברוסיה תיעוד מיוחד של שר ההגנה סרגיי שויגו וטענו שהוא ביקר בשדה הקרב. למרות הפרסום, במערב מתקשים לקבוע בשלב זה האם הידיעה נכונה. 

בנוסף, אתמול פרסמו ברוסיה כי הנשיא ולדימיר פוטין ביקר בסוף השבוע במפקדת פיקוד הצבא הבכיר של רוסיה, במיקום שאינו ידוע, כדי להתעדכן במצב הלחימה באוקראינה. המכון לחקר המלחמה (ISW) העריך כי ייתכן שפרסום הביקור הוא ניסיון של הקרמלין לספק "הוכחה" כביכול כי פוטין כשיר לתפקד ולנהל את המלחמה, על רקע העובדה כי הוא ביטל את השתתפותו בכמה אירועים ציבוריים חשובים בשבועות האחרונים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים