שיתוף
תגובות
חדשות » בתגובה לפיגועים בירושלים: תוגבר אכיפת עבירות בנייה במזרח העיר
לאחר הפיגועים אמר בן גביר כי יש להרוס בנייה בלתי חוקית כצעד מרתיע | עיריית ירושלים: "בימים האחרונים מתמקדים בשכונות ג'בל מוכבר ראס אל-עמוד וסוואחרה" | תיעוד
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מנחם את משפחתו של הילד אשר נתן מורלי | צילום: עוצמה יהודית

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר לאחר הפיגוע בשבת בירושלים כי יש לתגבר את הריסת הבניה הלא חוקית במזרח העיר כאחד מצעדי ההרתעה. למרות זאת, הנתונים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד לא גדלו משמעותית. מאז תחילת השנה נהרסו 31 מבנים לא חוקיים במזרח ירושלים, כאשר בינואר אשתקד נהרסו 29 מבנים.

הריסת הבתים הלא חוקיים בירושלים בלווי המשטרה

עוד מבחזית החדשות

לדברי בן גביר "בתים יבנו על פי חוק בלבד, גם במזרח ירושלים, וחשוב שכל אזרח ישראלי, לא משנה מי הוא, ידע שתהיה אכיפה ולא ניתן לאף אחד להפר את החוק". מעיריית ירושלים נמסר כי החלה בפרויקט אכיפת עבירות בנייה בכל שכונות מזרח העיר, כשבימים האחרונים מתמקדים הכוחות בשכונות ג'בל מוכבר, ראס אל-עמוד וסוואחרה.

עוד ציינו בעירייה כי 11 מבנים נהרסו במהלך החודש וכי "צווי ההריסה מתבצעים באופן שגרתי בכל העיר בהתאם להוראות הדין ובהתאם למועדי הסיוע המשטרתי". עוד אמרו בעירייה כי "העירייה מקדמת מגוון תוכניות בתחום התכנון והבנייה, בהם תוכנית מתאר מקיפה בעיסאוויה שמכשירה חלק מהבנייה, הוצאת היתרי בנייה והתחדשות עירונית במזרח העיר".

ברשות לאכיפת מקרקעין השייכת למשרד האוצר הסבירו שמדי חודש מבוצעים צילומים אוויריים של עבירות בנייה, אלא שתהליך האכיפה לוקח זמן עד לביצוע ההריסה בפועל. הם הוסיפו כי לעיתים קיימים עיכובים נוספים בשל הצורך בליווי משטרתי בעת ביצוע הריסות במזרח ירושלים.

בחמאס הגיבו בזעם על הריסת הבתים במזרח העיר וקראו לקהילה הבינלאומית לנקוט בפעולה לעצירת תוכניות הכיבוש. בהודעה מטעם ארגון הטרור נמסר כי "התנועה משבחת את בני עמנו ואת מאמציהם בעימות מול ניסיונות הכיבוש הפשיסטי להרוס את בתיהם. אנו קוראים לכל ירושלים והגדה המערבית הכבושה להיות לכודים מול מדיניות הכיבוש הגזענית של הריסת בתים, שמטרתה לעקור אותם מאדמתם לטובת תוכנית התנחלות".

השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית חוסיין א-שייח ואמר כי "ממשלת הכיבוש מבצעת טבח בהריסת בתים פלסטיניים במזרח ירושלים ובגדה המערבית". לדבריו, "מדובר בהמשך למדיניות העקירה והאפרטהייד. אנו קוראים לקהילה הבינלאומית להתערב באופן מידי להפסקת הטבח הזה".

עוד מבחזית החדשות

מעמותת "במקום-מתכננים למען זכויות תכנון" נמסר בתגובה: "עד מתי ימשיכו להרוס במקום לבנות, לאפשר, לתקן, לשפר? ההרס רק מוליד עוד הרס ועוד שנאה וחוזר חלילה. הרס של בתים, זה הרס של חיים שלמים של משפחות, של קורת גג שהיא זכות בסיסית. הבנייה ללא היתרים היא לא הבעיה אלא התכנון המרחבי שאינו מתעקש למצוא פתרונות למשבר הדיור".

אביב טטרסקי מעמותת "עיר עמים" אמר כי: "הריסות הבתים הן אחת הצורות החריפות של אפליה ודיכוי במזרח ירושלים. ישראל מקיימת במזרח ירושלים מדיניות תכנון מפלה שבמסגרתה תוכניות המתאר של רוב השכונות הפלסטיניות לא עודכנו כבר יותר מ-30 שנה". עוד טען טטרסקי כי "נוצר פער עצום בין מספר היתרי הבניה שהם מקבלים לצורכי הדיור האמיתיים. לפני ארבע שנים עם יישומו של חוק קמיניץ חל זינוק בקצב הריסות הבתים וזאת מבלי לתקן את החוק התכנוני על מזרח ירושלים. כתוצאה ממדיניות מכוונת זו כ-100 משפחות מאבדות את ביתן בכל שנה במזרח העיר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים