שיתוף
תגובות
כלכלה » הייטק וטכנולוגיה » בשל מתקפת סייבר: זוהי המדינה שחזרה להשתמש בעטים ומכונות כתיבה
ה"גרדיאן" הבריטי:
ונואטו – מדינת איים קטנה ושלווה באוקיאניה, סובלת מתוצאות מתמשכות של מתקפת סייבר שהקריסה את השרתים הממשלתיים לפני כחודש, כך מדווח ה"גרדיאן" הבריטי
דגל ונואטו

מתקפת סייבר הפילה שרתים ואתרים ממשלתיים במדינת האיים הקטנה והשלוה, וונואטו. היום, חודש לאחר האירוע, פקידי ממשלה מתוסכלים במדינת האיים האוקיאנית הקטנה והשקטה, עדיין משתמשים בחשבונות ג'ימייל פרטיים, מחשבים ניידים אישיים, עטים, ניירות ומכונות כתיבה כדי לנהל את תפקוד זרועות הממשל השונות. התקפת התוכנה הזדונית על רשתות המדינה גרמה לעיכובים בתקשורת, מה שהביא לכך שאנשים פנו ל'דפי זהב' המקוון או אפילו לספרי טלפונים מודפסים כדי לאתר מספרי טלפון ממשלתיים. כמה משרדי ממשלה נבעטו מדפי הפייסבוק והטוויטר שלהם.

הבעיות החלו לפני כחודש, אז הבחינו לראשונה בפעילות פישינג חשודה במיילים אל משרד האוצר, כך לפי אנליסט פיננסי שעובד בצמוד לצוותי אבטחת הסייבר של המשרד. התוכנה הזדונית הקריסה כמעט את כל ארכיוני הדוא"ל והאתרים הממשלתיים. מחלקות רבות עדיין משתמשות בכונני מחשב מקומיים לאחסון נתונים, ולא בשרתי אינטרנט וענן. טרם פורסם מידע רשמי בדבר השאלה האם הוגשו דרישות כופר על ידי ההאקרים. משרדי הממשלה נאבקו להישאר מחוברים, פקידים מתוסכלים, יישומו פתרונות מגוונים ומאולתרים לתקשורת פנימית בין סוכנויות ומחלקות. משרדי ממשלה רבים במדינה המונה 314,000 אנשים ו-80 איים, חווים עיכובים משמעותיים בשירותים.

"זה היה כאוס במהלך הימים הראשונים, אבל הממשלה כולה יצרה חשבונות ג'ימייל חלופיים או השתמשה בדוא"ל הפרטי שלהם. כולנו משתמשים בטלפונים ובטלפונים ניידים לתקשורת. אבל אנחנו עמידים בוונואטו, כמדינה קטנה, ויכולים לנהל את זה", אמרה אוליביה פינאו, קצינת תקשורת במשרד לשינויי אקלים. "המחלקה שלנו מתקשרת יותר עם הציבור עכשיו באמצעות פייסבוק וטוויטר, ולמעשה אנחנו מרוויחים יותר עוקבים", התלוצצה. האזרחים המקומיים של ונואטו נאלצו לפנות לספרי טלפונים רק בכדי לתקשר עם משרדי הממשלה. שכן המתקפה לא פגעה בתשתיות אזרחיות, כמו אתרי אינטרנט של חברות תעופה או בתי מלון. רוב התיירות והעסקים נמשכו כרגיל בתקופת העמוסה של כניסה לשנה האזרחית החדשה.

עוד מבחזית החדשות

הממשלה דיווחה בעבר כי המתקפה התרחשה ב-5 בנובמבר, אך טכנאי מחשבים במשרד קצין המידע הראשי של הממשלה ודיפלומט זר אישרו לגרדיאן שהקריסה אכן אירעה ביום ראשון ה-30 באוקטובר. בימים הראשונים של המשבר, חלק מרשויות ונואטו ייחסו את הבעיה בתחילה למזג אוויר גרוע שפגע בתשתית האינטרנט. עם זאת, הדיפלומט אמר: "שמנו לב שיש בעיה מיד. הצוות שלנו זיהה את זה כבעל סימני ההיכר של מתקפת סייבר, ואינו נגרם ממזג האוויר". תקלות בתקשורת הפנימית בימים שלאחר הפיגוע החריפו את העניינים. ראש הממשלה ישמעאל קלסקאו עלה רשמית לשלטון ב-4 בנובמבר, רק מספר ימים לאחר שהחלה המתקפה בפועל. וב-5 בנובמבר הממשלה הכירה באופן רשמי בקיומה של המתקפה.

ניתן לתקן את המערכת הנוכחית על ידי שדרוג תוכנה והעלאת קבצים לענן לניהול, אמר האנליסט. אבל לפקידים מקומיים אין את המומחיות לעשות זאת ו"זקוקים לסיוע מבחוץ". שכנתה הגדולה של ונואטו, ממשלת אוסטרליה הגישה הצעות סיוע. "שלחנו צוות כדי לסייע במתקפת הסייבר המחפירה ובתגובה ואנחנו עובדים בתהליך של החזרת מערכות ה-IT הממשלתיות למהירות", אמר פט קונרוי, שר הפיתוח הבינלאומי והאוקיינוס ​​השקט באוסטרליה.


מתקפות סייבר זרעו הרס ברחבי העולם בשנים האחרונות, והמתקפה על ונואטו תשמש אזהרה למדינות קטנות ברחבי האוקיינוס ​​השקט שיש להן אבטחת סייבר חלשה אפילו יותר מהממשל בפורט וילה. משרד המידע הראשי הממשלתי של ונואטו (OGCIO) לא הגיב לבקשות התגובה.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים