שיתוף
תגובות
בריאות » בשורה לחולי אלצהיימר: אושרה תרופה ראשונה לטיפול במחלה
ה-FDA האמריקאי אישר תרופה ראשונה מסוגה לטיפול במחלת האלצהיימר | התרופה אינה מרפאת את המחלה אך מאטה אותה באופן משמעותי בשלביה הראשונים
הכניסה למטה ה-FDA בוושינגטון | צילום: JHVEPhoto, שאטרסטוק

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (ה-FDA) אישר במהלך סוף השבוע תרופה ראשונה לטיפול במחלת האלצהיימר. מדובר בבשורה של ממש, שכן התרופה "לקמבי" (Leqembi) היא הטיפול הראשון שמשפיע על מהלך המחלה, שנחשבת עד היום כחשוכת מרפא.

התרופה, שמשווקת על ידי Eisai וביוג'ן, קיבלה אישור מותנה עוד בינואר, וההחלטה לתת לה אישור מלא תאפשר לה לקבל את האישורים ממשלתיים הנדרשים, ובהמשך גם לפעולות של חברות ביטוח פרטיות. מחירה של התרופה יעמוד על 26,500 דולרים בשנה, כך שההחלטה עשויה להוביל למצב בו התרופה תהפוך לנגישה לחולים רבים יותר.

עוד מבחזית החדשות

עם זאת, חשוב לציין כי התרופה מיועדת למטופליםבתחילת המחלה או במצב קל שלה. מהחברה נמסר כי שלושה אנשים מתו במהלך המחקר, שנמשך 18 חודשים, אך לא ברור האם התרופה השפיעה על מותם.

פרופ' יהודית אהרון פרץ, יו"ר הועדה המדעית המייעצת לעמותת עמדא, חברה באיגוד הישראלי לנוירולוגיה ורופאה בכירה במכון שבץ המוח וקוגניציה במרכז הרפואי רמב"ם הדגישה כי "התרופה אינה מרפאה את מחלת אלצהיימר, ואולם, כאשר היא ניתנת לחולים בשלבי מחלה ראשוניים, היא מסוגלת להאט את ההתדרדרות הקוגניטיבית והתפקודית. משך השפעתה אינו ידוע. הגורם הראשוני למחלת אלצהיימר עדיין אינו ברור, וישנן תרופות נוספות לטיפול במחלת האלצהיימר, במנגנונים מגוונים, בשלבי מחקר מתקדמים".

היא הוסיפה כי "יש להשקיע מאמץ באיתור האנשים הסובלים מירידה קוגניטיבית ושינויים התנהגותיים בשלבים מוקדמים, לאבחן את הגורם לירידה ולטפל באלו המתאימים לטיפול. מערכת הבריאות בישראל אינה ערוכה לאיתור מוקדם של חולים הסובלים מירידה קוגניטיבית-התנהגותית-תפקודית ולטיפול בהם. האפשרות לעכב את ההתדרדרות הקוגניטיבית-תפקודית במחלת אלצהיימר מבשרת, אולי כי אנו בפתח עידן טיפולי חדש, וכי יש להשקיע מאמצים ומשאבים, על מנת להכין את מערכת הבריאות לאבחון מוקדם ולשינויים המסתמנים בטיפול. אנו מקווים כי התרופה לקוימבי תגיע לרישום בישראל במהרה – ותאושר ע"י משרד הבריאות לטיפול בחולים המתאימים".

הצטרפו ועקבו אחר
עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים