שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בשורה להורים: הגיל לקבלת דרכון לעשר שנים יהיה מגיל 16
שר הפנים רוצה לשנות את התקנה הקיימת: "יחסוך למאות אלפי בני 16 ו-17 את הצורך בהגעה ללשכות רשות האוכלוסין וההגירה אחרי חמש שנים"
דרכון ישראלי | צילום: gmstockstudio, שאטרסטוק

שר הפנים משה ארבל הפיץ היום (חמישי) תקנה חדשה ולפיה הגיל לקבלת דרכון לעשר שנים יופחת מ-18 ל-16. התקנה דורשת את אישור הכנסת. כיום, ניתן לקבל דרכון לעשר שנים רק מגיל 18. בגילאים נמוכים יותר, תוקף הדרכון הוא לחמש שנים.

רשות האוכלוסין וההגירה נימקה את ההצעה בכך, שגם תעודות זהות במדינת ישראל מונפקות מגיל 16 והן תקפות למשך עשר שנים. בנוסף נטען כי מדינות רבות מאפשרות דרכון עם תוקף של עשר שנים לבני 16 וביניהן, ארה"ב, אנגליה, אוסטרליה ועוד. ברשות האוכלוסין מבהירים כי התקנות יחולו רק אחרי שיאושרו בכנסת וייכנסו לתוקף. התקנה תלוך על דרכונים חדשים שיונפקו ולא על דרכונים שהונפקו קודם לאישור התקנה.

עוד מבחזית החדשות

התקנות הופצו היום להערות הציבור למשך שלושה שבועות. שר הפנים משה ארבל אמר כי: "כחלק מהמדיניות להקל על הציבור ולשפר את השירות, החלטתי לקדם את התיקון האמור, שיחסוך למאות אלפי בני 16 ו-17 את הצורך בהגעה ללשכות רשות האוכלוסין וההגירה אחרי חמש שנים, ובכך, יוכלו לחדש הן תעודת זהות והן דרכון לאחר עשר שנים".

בתחילת השבוע בישר נשר ארבל כי ארבע לשכות האוכלוסין הגדולות בארץ, ירושלים, ת"א, חיפה ובאר שבע יתמקדו בהנפקת דרכונים החל מאמצע חודש מאי. מדובר בפיילוט שבמסגרתו תתאפשר כניסה ללשכות גם ללא תור עבור הנפקת דרכונים מ-07:30 בבוקר ועד 22:00 בערב, בתאריכים שבין 14 במאי ועד 15 ביוני. בנוסף, ייפתח בבני ברק מרכז להנפקת דרכונים ביומטריים שהכניסה אליו תתאפשר באמצעות זימון תור מראש.

ארבע הלשכות שיוסבו להנפקת דרכונים בלבד הן הלשכה המרכזית בכל אחת מארבע הערים, ירושלים (ברחוב שלומציון), תל אביב (דרך מנחם בגין), חיפה (שדרות הפלי"ם) ובאר שבע (רחוב התקווה) תתאפשר גם הנפקת תעודת זהות ביומטרית באותן לשכות ללא תור.

תחילת הפעילות של ארבע הלשכות היא 14.5.23 ועד ל-15.6.23 – שעות הפעילות: 7:30–22:00
תחילת הפעילות של המרכז לדרכונים בבני ברק היא 15.5.23 (ללא תאריך סיום בשלב זה) – שעות הפעילות: 14:00–22:00 לקבלת שירות יש להביא תעודת זהות ודרכון קודם (אם ישנו)
נוכחות מבקשי הדרכון – חובה!

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים