שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ברית אחים: סוריה צפויה לחזור לליגה הערבית
עיתון "אל-וטן" המזוהה עם משטר אסד, דיוו, כי שרי החוץ הערבים החליטו להחזיר את סוריה לחיק הליגה הערבית, לאחר שחברותה הוקפאה בשנת 2011
בשאר אל-אסד, נשיא סוריה | צילום: הקרמלין

שרי החוץ של הליגה הערבית התכנסו אמש לדיון מיוחד בסוגייה הסורית ובהחזרתה של דמשק לליגה הערבית. זאת, בעקבות הפגישה שנערכה בג'דה שבסעודיה, ובמועצת שיתוף פעולה של מדינות המפרץ.

עיתון "אל-וטן" המזוהה עם משטר אסד, דיווח כי בפגישה שתתקיים מחר (ראשון) בקהיר, צפויים שרי החוץ לקבל החלטה על החזרתה של סוריה לארגון. על פי החלטה, הליגה תחדש את המחויבות הסורית לשמירה על ריבונותה הטריטוריאלית על בסיס האמנה של הארגון ועקרונותיו.

עוד מבחזית החדשות

על פי הדיווח החלטת שרי החוץ מגיעה על רקע "התלהבותן של החברות המדינות בשמירה על ביטחונה ויציבותה של סוריה, אשר יתרמו למצוא פתרון למשבר הסורי שיקל על סבלו של העם הסורי". הכוונה להחזיר את סוריה לחיק הליגה הערבית מגיעה על רגע ההתפתחויות הדיפלומטיות באזור, ובהן חידוש היחסים בין ריאד לדמשק .

קודם לכן, ביקר שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן, בדמשק, לאחר 12 שנה ואף נפגש עם בשאר אסד. בכלי התקשורת בממלכה הסעודית מסרו כי "הביקור מתרחש על רקע המאמץ הסעודי להגיע לפתרון מדיני למשבר הסורי שמאיים על הביטחון במדינה, ובניסיון להחזיר אותה לסביבה הערבית".

כזכור, בעקבות מלחמת האזרחים שפרצה בסוריה בשנת 2011, ניתקו מדינות ערביות, ובראשן סעודיה, את היחסים הדיפלומטיים עם סוריה. סעודיה אף סגרה את השגרירות שלה בסוריה במרץ 2012. עם זאת, בשנים האחרונות, הופיעו סימנים של רצון לחדש את היחסים הדיפלומטיים עם סוריה, כאשר איחוד האמירויות פתחה מחדש את השגרירות בדמשק בשנת 2018.

על פי התכנון הסעודי, רוצים להזמין את סוריה לפסגה של הליגה הערבית בריאד ב-19 במאי. אנליסטים פוליטיים כבר ציינו כי ההזמנה היא בין, "הפגנת כוח" של יורש העצר מוחמד בן סלמאן. קבלתה מחדש של סוריה לליגה הערבית, תעניק לגיטימציה לבניית קשרים מחודשים עם אסד, לאחר שהמנהיג הסורי הפך למנודה, בעקבות מלחמת האזרחים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים