שיתוף
תגובות
חדשות » ברוך דיין האמת: הלך לעולמו העיתונאי יצחק נחשוני ז"ל
נפטר העיתונאי החרדי הוותיק יצחק נחשוני | בנו הוא העיתונאי קובי נחשוני | יוסי אליטוב: "המנטור של כולנו"
יצחק נחשוני ז"ל | צילום: באדיבות המצלם

הבוקר הלך לעולמו העיתונאי יצחק נחשוני ז"ל ממקימי ומייסדי התקשורת החרדית בישראל שלקה בליבו לאחרונה והוא בן 69 בפטירתו. נחשוני הוא דור שני לפובליציסטים ומעצבי דעת הקהל בציבור החרדי שחיבר מספר ספרים.

נולד לאביו, ר' יהודה נחשוני ז"ל שהיה מראשי פא"י, ועורך העיתון "שערים". את מסלול לימודיו החל בת"ת מרכז של החינוך העצמאי בבני ברק. בכיתה ה' עבר ל"ישיבת תל אביב", וממנה המשיך לישיבת "הישוב החדש". את דרכו המקצועית התחיל כנער צעיר בעיתון הנוער הדתי לאומי "בעצם", עיתון שנחשב כאליטיסטי, ונחשוני ייצג בו את הצד החרדי.

עוד מבחזית החדשות

עמיתיו למקצוע בעיתון היו חיים זיסוביץ, השר לשעבר בני אלון ועוד צעירים שתפסו ברבות השנים מקום בעשיה התקשורתית והציבורית. בתום לימודיו ב"ישוב", המשיך לישיבת "חברון" שם התחבב על ראשי הישיבה.

במקביל, השתלב בתוכניות של מחלקת המסורת ב"קול ישראל", ואף היה מראשוני העורכים של "מצעד הזמירות" החסידי, שהיה אז מושג חדש בתוכניות הרדיו וקבע את מדדי ההצלחה של המוסיקה החסידית. בהמשך השתתף גם בתוכנית "מנחת ערב" שהייתה תוכנית האקטואליה הדתית הראשונה.

עם זאת, את המקצוענות וההצלחה שלו ככתב וכעורך, זקף בעיקר לתקופת שירותו בגלי צה"ל. היה זה שנה לאחר מלחמת יום הכיפורים, כשנחשוני החליט לנסות את מזלו ולהיות החרדי הראשון שיעבור את הבחינות לתחנה הצבאית. הוא עבר אותן בהצלחה, ובמשך 8 שנים שימש ככתב וכעורך בתחנה הצבאית, ובמקביל כיהן בתפקיד דובר הרבנות הצבאית. מפקד גלי צה"ל דאז, אלון שליו, שמאוחר יותר היה עורך "ידיעות אחרונות" ועורך חדשות ערוץ 2, לקח אותו תחת חסותו וראה כמשימה אישית להכשיר את הצעיר החרדי הנמרץ כעיתונאי ברמה גבוהה.

כשהשתחרר מצה"ל החליט להפנות את כל המיומנות והניסיון שצבר לסביבה הטבעית שלו. יחד עם העיתונאי הוותיק ישראל קצובר, הקים את השבועון המסחרי הבלתי תלוי הראשון בציבור החרדי "יום השישי". במשך 18 שנים הופיע העיתון מדי שבוע וקבע את סדר היום בעיתונות החרדית.

נחשוני הכשיר סוללת עיתונאים ועורכים הנמצאים כיום בקדמת התקשורת החרדית, כמו בנימין ליפקין, יעקב ריבלין, קובי אריאלי, אשר צוקרמן, אבי רוזן, ידידיה מאיר, אהרן גרנות ועוד רבים. במשך עשור ערך נחשוני את מהדורות העיתון "מרכז העניינים". בשנתיים האחרונות ערך טור בעיתון "משפחה".

עיתונאי עיתון "משפחה" יוסי אליטוב ספד לו: "הלב ממאן להאמין. יצחק נחשוני, בכיר אנשי התקשורת במגזר, המנטור של כולנו, הלב הענק שעמד לימין כל אדם, איש חסד בכל רמ״ח אבריו, חבר מערכת משפחה, הסתלק מאיתנו הבוקר. עצוב מאוד". עיתונאי "בחדרי חרדים" משה ויסברג ספד: "ר' יצחק לא היה רק עיתונאי, היה איש ספר ומענטש, שהכשיר עיתונאים רבים. אוי מי יתן לנו תמורתו".

יועץ התקשורת אבי בלומנטל ספד: "אהבתי את ר׳ יצחק נחשוני ז״ל בכל ליבי. פיו וליבו היו שווים ופעל רבות לתיקון עולם גם ואולי בעיקר מאחורי הקלעים, חבל על דאבדין". העיתונאי אבי רבינא ספד: "עצב גדול הבוקר. וותיק העיתונאים החרדים ר' יצחק נחשוני ז"ל איננו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים