שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » בפעם הראשונה אי פעם: שר החוץ נועד עם שרת החוץ של לוב
היסטוריה
מדובר בפגישה היסטורית בין שרי החוץ של שתי המדינות | שר החוץ: "זהו צעד ראשון בקשר בין ישראל ללוב. גודלה ומיקומה מעניקים פוטנציאל עצום עבור מדינת ישראל"
שר החוץ, אלי כהן | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

שר החוץ אלי כהן נפגש בשבוע שעבר באיטליה עם שרת החוץ של לוב נג׳לא אלמנקוש. זו פגישה ראשונה אי פעם בין שרי החוץ של שתי המדינות, במטרה לבחון אפשרויות לשיתופי פעולה וקשר בין המדינות כמו גם על שימור מורשת יהדות לוב.

שר החוץ אלי כהן אמר לאחר הפגישה: "הפגישה ההיסטורית עם שרת החוץ של לוב, נג׳לא אלמנקוש, היא צעד ראשון בקשר בין ישראל ללוב. גודלה ומיקומה האסטרטגי של לוב מעניקים לקשרים איתה חשיבות עצומה ופוטנציאל עצום עבור מדינת ישראל. דיברתי עם שרת החוץ על הפוטנציאל הרב לשתי המדינות מהיחסים ביניהן, וכן את החשיבות לשימור מורשת יהדות לוב הכולל שיפוץ בתי כנסת ובתי קברות יהודים במדינה. אני מודה לשר החוץ האיטלקי, אנטוניו טאיאני, על אירוח הפגישה ההיסטורית ברומא".

עוד מבחזית החדשות

במהלך הפגישה דנו השניים בקשרים ההיסטוריים בין העמים ובאפשרות לשיתוף פעולה בין המדינות, כמו גם סיוע ישראלי בנושאים הומניטריים, חקלאות וניהול מים. בלוב חיה עד תחילת שנות ה-50 קהילה יהודית משמעותית שרבים מבני הקהילה עלו לישראל החל משנות ה-30 של המאה ה-20 ובשנים הראשונות לאחר הקמת המדינה.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים