שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » בעקבות ההחלטה להטיל סנקציות חדשות על איראן: הריאל האיראני בשפל היסטורי
האיחוד האירופי צפוי להטיל סנקציות חדשות על איראן | נשקלת גם האפשרות להכניס את משמרות המהפכה לרשימת ארגוני הטרור | מפקד איראני: "אם תעשו טעות – יהיו השלכות"
הריאל איראני בשפל היסטורי | צילום: NTV

מפקד משמרות המהפכה של איראן הזהיר אמש (שבת) את האיחוד האירופי שלא לעשות "טעות" ולהגדיר את הארגון כארגון טרור. ביום רביעי האחרון, הצביעו חברי הפרלמנט האירופי בעד צירוף משמרות המהפכה ברשימת ארגוני הטרור של האיחוד "לאור פעילות הטרור שלה, דיכוי מפגינים ואספקת כטב"מים לרוסיה" וברקע מה שמכונה "מחאת החיג'אב".

גורמים דיפלומטיים מסרו, כי השבוע יוטלו סנקציות על משמרות המהפכה, אך כמה חברות באיחוד מעוניינות בהכללת משמרות המהפכה ברשימת ארגוני הטרור. ארה"ב כבר מגדירה את משמרות המהפכה ואת כוח קודס, זרוע הארגון מחוץ לאיראן, כארגוני טרור.

עוד מבחזית החדשות

בפגישה עם יו"ר הפרלמנט האיראני מוחמד באכר קאליבף, אמר אתמול מפקד משמרות המהפכה, הגנרל חוסיין סלאמי, כי: "אם האירופאים יעשו טעות, הם יהיו חייבים לשאת בהשלכות" וכי "האיחוד האירופי חושב שעם הצהרות כאלה הוא יכול לטלטל את הצבא העצום הזה". עוד אמר סלאמי כי איראן "מעולם לא חששה מאיומים שכאלה". בנוסף הוא שלח מסר מאיים לאירופה ואמר: "ככל שהאויבים שלנו נותנים לנו הזדמנות לפעול, כך אנחנו פועלים בצורה חריפה יותר".

בחודשים האחרונים הידרדרו היחסים בין טהרן והאיחוד האירופי, על רקע המבוי הסתום בהסכם הגרעין. בנוסף, נעצרו מספר אזרחים אירופאים באיראן, והגוש האירופי מחה בחריפות על האלימות כלפי המפגינים שנעצרו ב"מחאת החיג'אב" ועל ההוצאות להורג של עצורים שנידונו למוות במשפטי ראווה.

מאז פרצה "מחאת החיג'אב" בספטמבר, איבד הריאל האיראני 29% מערכו. סוכנות רויטרס דיווחה אתמול כי על רקע הבידוד של איראן בקהילה הבינלאומית, וההערכה שהאיחוד האירופי יטיל סנקציות חדשות השבוע, צלל המטבע האיראני, לשפל היסטורי חסר תקדים. על פי רויטרס, שלשום נסחר דולר אמריקני בשוק השחור באיראן תמורת 430,500 ריאל איראני, ואתמול כבר הגיע השער ל-447,000 ריאל תמורת דולר אמריקני בודד.

עוד מבחזית החדשות

באתר Ecoiran, שמסקר את הכלכלה האיראנית, נכתב כי האינפלציה באיראן מתקרבת ל-50% וכי הירידה הממושכת בערך הריאל היא כתוצאה מ"הקונצנזוס העולמי" נגד טהרן. ראש הבנק המרכזי של איראן, מוחמד רזה פרזין, טען כי "רמאות תקשורתית ומבצעים פסיכולוגיים הם הגורמים העיקריים לתנודות בשער החליפין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים