שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בני גנץ: "הגבלות במרחב הציבורי, התנהלות ששמורה למשטרים דיקטטוריים"
המערכת הפוליטית סוערת על כוונת ראש הממשלה לקיים דיון שמטרתו "הגבלות במרחב הציבורי" | היועצת המשפטית לממשלה זומנה לדיון
יו"ר המחנה הממלכתי ח״כ בני גנץ | צילום: כאן 11

האופוזיציה זועמת הבוקר (חמישי) לאחר הפרסום ב"ישראל היום" שבעקבות ההפגנה של מתנגדי הרפורמה מול בית השר לוין, ועקב איומים נוספים שהתקבלו נגד שרים וח"כים, צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס דיון מצומצם בהשתתפות כמה שרים, בנושא "הגבלות במרחב הציבורי". גם היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה זומנה לדיון.

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ פרסם תגובה בעמוד הטוויטר שלו וכתב: "בזמן הקורונה, נתניהו חזר וביקש להחיל את הסגר נגד המחאות, שחלקן היו מופנות גם כלפיי. עמדתי אז על כך שלא נגביל אותן אלא בסיטואציות קצה ובאישור היועמ״ש, משום שחופש ההפגנה הוא נשמת אפה של הדמוקרטיה. זוהי זכות יסוד של כל אזרח להפגין כנגד השלטון כל עוד הדבר נעשה באופן חוקי וללא אלימות".

עוד מבחזית החדשות

"מנהיג מדינה שעוסק במגבלות על הפגנות פוליטיות, זו התנהלות ששמורה למשטרים דיקטטוריים. על היועמ״שית ומפכ״ל המשטרה להתנגד לכל מעורבות של גורם פוליטי בהגבלת חופש המחאה וההפגנה, לצד חובתם לשמור על החוק והסדר הציבורי. אם יש נבחרי ציבור שלא יודעים להתמודד עם לחץ ציבורי, הם מוזמנים לפרוש מהחיים הפוליטיים".

ח"כ קארין אלהרר כתבה בתגובה: "נתניהו, לוין ובן גביר קיבלו החלטה לפגוע בדמוקרטיה הישראלית והם עושים זאת בשיטתיות. הם לא מסתפקים בחקיקה לסירוס מערכת המשפט. כל אמצעי דמוקרטי מאזן מבחינתם הוא אויב. נתניהו כבר שנים פועל להחלשת העיתונות החופשית, וראינו אתמול את רגשותיו העזים של לוין נגד גופי התקשורת בישראל: "יותר גרועים מבמדינה טוטאליטרית". עכשיו הם עוברים לגורם המעכב הבא בדרך להשגת כוח בלתי מוגבל – זכותם הדמוקרטית של אזרחי ישראל להפגין. אזרחי ישראל רואים שגוזלים להם את הדמוקרטיה והם לא יתנו לזה לקרות"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים