שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בנימינה הוגדרה כצהובה – 11 נדבקים בנתניה
התפרצות מחודשת
בהערכת מצב של משרד הבריאות, עודכן כי בהתפרצות בבתי הספר "כרמים" ו"אמירים" – עלה מספר המאובחנים לנגיף מ-45 ל-80. פרופ' אש: "אם לא נשתלט על זה ההגבלות יוחזר"
אמבולנס קורונה | צילום: Hadar Youavian, שאטרסטוק

מספר המאומתים לקורונה בהתפרצות במערכת החינוך בבנימינה עלה ל-80 – כך עודכן הבוקר (שני) בהערכת מצב של משרד הבריאות. בתכנית הרמזור היישוב הוגדר היום כצהוב – הראשון בישראל מאז 9 בחודש מאי. לפי שעה, ההתפרצות מקושרת לווריאנט ההודי, לאחר שכלל הבדיקות של המאובחנים הראשונים נשלחו לריצוף גנומי. בנוסף לכך, אותר עוד מקרה הדבקה בבית ספר יסודי בנתניה עם 11 מאומתים.

בתוך כך, אב מחוסן שחזר מדובאי והתגלה כחיובי לקורונה שלשום, הדביק את שני ילדיו בישוב אשדות יעקב שבעמק הירדן. עשרות ילדים ומורים נכנסו לבידוד ונבדקו, בית הספר כולו נסגר ומאות תלמידים ואנשי צוות נדגמו.

בצל התפרצות הקורונה במודיעין ובנימינה, הזהיר הבוקר פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, מפני התפרצות נוספת והודה כי במשרד הבריאות מודאגים מהנתונים. "אם נראה שלא ניתן להשתלט על התחלואה, נחדש את המגבלות שהיו", כך אמר בראיון ב-103FM.

אש הדגיש את החשיבות שבחיסון בני נוער בני הגילים 12-15, ואמר: "זה יהיה נכון גם בגלל ההיערכות לשנת הלימודים הבאה". כמו כן, המליץ לאנשים השייכים לקבוצות סיכון, להמשיך לעטות מסיכה גם במקומות שאינם מחייבים זאת. "יש עליה בתחלואה בנגיפים אחרים, למרביתם אין חיסון", הוסיף.

פרויקטור הקורונה, פרופסור נחמן אש, התראיין גם בגלי צה"ל ואמר: "צריך לבצע אכיפה טובה יותר ולמנוע נסיעה למדינות עם סיכון גבוה. אין תחליף לאחריות אישית – כל אחד צריך לחשוב על השכנים שלו. בכנות, אנחנו לא רוצים לשים מצלמה על כל אחד".

עוד הוסיף: "כ-80% מהמשתתפים בדיון היו בעד להרחיב את ההמלצה ל- 15-12. זה נכון לחסן בגלל ההתפרצויות שרואים, בעיקר בקרב ילדים, וגם כדי להכין את עצמנו לשנה הבאה". אש הדגיש כי ישנה חשיבות גבוהה לשיתוף פעולה בין משרד הבריאות למשרד החינוך.

בנוסף, התייחס להתפרצות הקורונה בבנימינה ומודיעין: "אנחנו לא משנים את ההנחיות. אנחנו מתייחסים לזה כהתפרצויות מקומיות שאפשר להשתלט עליהן. אם נראה שאנחנו לא מצליחים להשתלט, בהחלט אני חושב שנחדש את המגבלות שהיו קודם".

מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור חזי לוי, אמר בריאיון לרשת ב כי "אנחנו בוחנים את כל הדרכים הטובות לאכיפה כולל האמצעים האלקטרוניים שבודקים את יעילותם ואת האפשרות להחילם בתפוצה נרחבת". פרופסור לוי התייחס לחשש מהזן ההודי, ואמר: "הווריאנט ההודי מדביק יותר. רואים אותו יותר בקרב ילדים. לשמחתנו, לאחר שתי מנות הווריאנט לא עמיד בפני החיסון".

"ככל הנראה נמליץ לכל הילדים להתחסן לנוכח התחלואה שאנחנו רואים בקרב ילדים והידיעה שהחיסון יעיל. נצטרך לשקול את נושא המסכות כל הזמן במיוחד במקומות שבהם יש ילדים רבים במקומות שבהם התגלו ילדים מאומתים", ציין פרופסור לוי.

בהתייחס לכניסת זני קורונה מחו"ל לישראל, אמר מנכ"ל משרד הבריאות: "אמרנו כל הזמן שהקורונה עדיין כאן. אחת הדרכים שהיא מגיעה לארץ היא דרך חוזרים מחו"ל. אנחנו בפני מצב מדאיג שיש לטפל בו. ללא ספק, אנחנו צריכים לתת את הדעת על היוצאים למדינות שונות ובהן מדינות עם תחלואה גבוהה וגם לגבי הנכנסים. מי שחוזר ממדינה עם תחלואה גבוהה צריך להיכנס לבידוד גם אם הוא מחוסן".

ראש קבינט המומחים של משרד הבריאות, פרופ' רן בליצר, אמר ל'ווינט' כי על אף אירועי ההדבקה המקומיים והתגברות הווריאנט ההודי במקרי הקורונה האחרונים – המצב בישראל הרבה יותר טוב מבמדינות אחרות, בעיקר לאור שיעור ההתחסנות הגבוה. לדבריו, נתב"ג הוא לא הסיבה היחידה לכניסתו של הנגיף – אך יש למצוא את הדרך שתבלום את ההדבקות כדי שרמת התחלואה תישאר נמוכה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים