שיתוף
תגובות
חדשות » בנימין נתניהו בראיון: "אבחן אפשרות לספק נשק לאוקראינה אם אבחר לראש הממשלה"
מדיניות שקולה
את הדברים אמר בנימין נתניהו לעיתון האמריקני USA TODAY שהוא מעריך שבמידה והוא ייבחר, יתבקש לתווך בין מוסקבה לקייב
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, המקדם בימים אלה את ספרו האוטוביוגרפי שיצא גם באנגלית, התראיין ביום שלישי שעבר לרשת החדשות האמריקנית MSNBC. בתשובה לשאלה לגבי מדיניות הממשלה לגבי אוקראינה השיב נתניהו כי "אני ראש האופוזיציה ומקווה שבעוד שבועיים אחליף את הממשלה הזו, שום דבר לא בטוח, אבל בדבר הזה אני חושב שהם נוקטים במדיניות שקולה".

באופן מפתיע, יו"ר הליכוד השמיע השבוע תמיכה די נדירה במדיניות ממשלת לפיד ביחסה למלחמה באוקראינה ואמר כי היא נוקטת "מדיניות שקולה", כלשונו, בנוסף ציין נתניהו כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "מוכוון בחזונו להקמתה מחדש של אימפריה רוסית גדולה". וכי "אני מקווה שיש לו עוד מחשבות לגבי זה, אבל אני לא רוצה לשחק בפסיכולוגיה. אני רוצה להיות בעמדת ראש הממשלה, לקבל את כל המידע ואחר כך להחליט על מה ואם נעשה בסכסוך הזה מעבר למה שכבר נעשה".

לדברי נתניהו אם הוא יחזור ללשכת ראש הממשלה, הוא יבחן את האפשרות לספק נשק לאוקראינה. לטענתו אם הוא ייבחר לראשות הממשלה, הוא צופה שיתבקש לתווך בין הצדדים. השערה זאת אינה מופרכת לאור העובדה שנתניהו התבקש לתווך בין הצדדים כשפרצה המלחמה, אך הוא העדיף שלא להתערב והשאיר את הנושא לראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט.

יו"ר הליכוד אף ציין בראיון את קבלתם של פליטים רבים מאוקראינה בישראל, "יהודים ולא יהודים" כלשונו, את בנייתו של בית חולים שדה בתחילת המלחמה וסיוע הומניטרי נוסף שסיפקה ישראל לקייב. לגבי למערכות הנשק אותם מבקשת אוקראינה מישראל טען נתניהו "תמיד ישנה אפשרות, וזה קרה שוב ושוב, שנשק שאנחנו סיפקנו בשדה קרב אחד, יגיע לידיים איראניות שהשתמשו בו נגדנו".

נתניהו מתח בעבר ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה בכל הנוגע למלחמת רוסיה-אוקראינה, כשהשאיפה היא לשמור על היחסים האסטרטגיים של ירושלים עם מוסקבה, ובניגוד לראש הממשלה יאיר לפיד הוא הקפיד שלא לגנות את רוסיה על הפלישה לאוקראינה.

בשבוע שעבר נפגש נתניהו עם הרב הראשי של אוקראינה, משה ראובן אסמן. בשיחה עם הרב הביע נתניהו הזדהות עם העם האוקראינים ואמר "מה שמתחולל באוקראינה זו טרגדיה נוראית, וכאשר אחזור להנהגת המדינה אעשה כל מה שביכולתי להפעיל את כל כובד משקלי וניסיוני כדי להביא קץ לטרגדיה הזאת שממררת את חייהם של תושבי אוקראינה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים