שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בנט על יוקר המחיה: "בקרוב כבר תהיה בשורה"
בפתח ישיבת הממשלה
בנט על ההסכם עם איראן: "מי שחושב שהסכם יגביר את היציבות – טועה. הוא יעכב זמנית את תחום ההעשרה, אבל כולנו באיזור נשלם על כך מחיר כבד, חסר פרופורציה"
רה"מ נפתלי בנט | צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (א') הגיב רה"מ נפתלי בנט על ההסכמים המתגבשים הסכם הגרעין בוינה ואמר כי "אנחנו, כממשלה, נושאים באחריות להתמודד עם הגרעין האיראני, וכמובן עוקבים מקרוב אחר המתרחש בשיחות וינה".

בתגובה לתנאים בהסכם המתגבש טען: "עמדתנו ידועה וברורה – הסכם, בתנאים המסתמנים, יזיק להתמודדות עם תכנית הגרעין. מי שחושב שהסכם יגביר את היציבות – טועה. הוא יעכב זמנית את תחום ההעשרה, אבל כולנו באיזור נשלם על כך מחיר כבד, חסר פרופורציה", אמר רה"מ.

הוא הראה כי דווקא בתוך השיחות על התנאים בהסכם הגרעין החדש בין איראן לארה"ב, מגבירה הראשונה את פעולותיה האגרסיביות במרחב הבינלאומי ואף מבצעת באמצעות שלוחותיה השונות פעולות טרור. הוא אמר כי "כך מבצעים משא ומתן בנוסח טהרן".

לדבריו, "בימים אלה אנחנו סוגרים פערים, ובונים את עצמתה הצבאית של ישראל לשנים ואפילו עשורים קדימה. ישראל תשמור על חופש פעולה, בכל מקרה, עם או בלי הסכם". הוא הוסיף כי "כל משקיע בר דעת מבין שההשקעה במשטר האיראני, בכלכלה האיראנית, זו לא השקעה נבונה, לא לטווח ארוך ואפילו לא לטווח הבינוני".

בנט על יוקר המחיה: "בקרוב כבר תהיה בשורה"

רה"מ בנט הגיב גם על יוקר המחיה בארץ ועל זעם האזרחים עקב העלאת המחירים הכוללת במגוון רב של מוצרי יסוד ואמר, "בימים הקרובים נציג לציבור שורה של צעדים שייעודם להקל על יוקר המחיה בארץ. אני מקווה שבקרוב כבר תהיה בשורה, בעיקר במחירי המזון. אלה דברים שיהיה להם אפקט מיידי. כבר נעשו כמה צעדי בלימה, מול רשתות השיווק והיבואנים, ואני רוצה לשבח את שר האוצר ואת שרת הכלכלה על כך" אמר רה"מ.

הוא הוסיף כי עליית המחירים אינה ארצית גרידא אלא מדובר באירוע בינלאומי ומצבה של ישראל טוב ומתון לטענתו. "אנחנו מרגישים אותה היטב, כי היא יושבת על מחירים גבוהים מאוד מלכתחילה" הוא הסביר.

"בסוף", אמר עוד, "מה שמוריד מחירים ומשפר שירות זה תמיד אותו הדבר – תחרות, תחרות, תחרות. פה אני רוצה לפנות למשרדי הממשלה – צריך להקל על רגולציה ולפתוח את המשק לתחרות. אל תפחדו. תהיו נועזים" קרא בנט.

"אני זוכר שאני כשר כלכלה הורדתי את מחיר הגבינה הצהובה" סיפר. "איך? פתחתי את שוק הגבינות לייבוא ולתחרות, נכנסה גבינה צהובה מפולין והורידה גם את המחיר של הגבינות הישראליות".

לסיום אמר רה"מ כי המצב הינו קשה אך מהווה פתח לשינוי. "אנחנו צריכים לראות את המצב כהזדמנות. הזדמנות לטפל בכשלים מבניים, ארוכי טווח, שהביאו לעשור של התייקרויות. יש לממשלה הזאת הזדמנות יוצאת דופן להקטין את ההשפעה של לוביסטים ובעלי עניין, ולפעול לטובת הציבור, לטובת כלל אזרחי ישראל. כך נעשה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים