שיתוף
תגובות
חדשות » בנט נגד לפיד: אין מקום להציף את רעיון המדינה הפלסטינית
ברית אחים?
ראש הממשלה החליפי נגד ראש הממשלה | חברים בממשלה ביקרו את כוונתו של רה"מ לדבר על מדינה פלסטינית בנאומו בעצרת האו"ם
ראש הממשלה יאיר לפיד ונפתלי בנט | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

לקראת נאומו של ראש הממשלה יאיר לפיד מחר בעצרת האו"ם, השתלח הערב (רביעי) ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט בלפיד ומתח ביקורת קשה על נאומו המתוכנן למחר, שבו הוא מתכוון לקרוא להקמת מדינה פלסטינית כפתרון לסכסוך ארוך השנים.

בפוסט אותו כתב בדף הפייסבוק שלו תקף בנט את המדיניות של לפיד. לדבריו "הדרך שהובלתי כראש הממשלה, לא לריב עם כל העולם ללא צורך, אך גם לא להתקפל ללא צורך. אין שום מקום או היגיון להציף מחדש את רעיון המדינה הפלסטינית".

"לממשלה בראשותי היו לא מעט הישגים מדיניים. שמרנו על יחסים טובים וחמים עם ממשל ביידן,  נהנינו משנה של פריחה ביחסים עם מדינות אירופה, העמקנו את היחסים עם מדינות ערב, קרובות ורחוקות, וכל זה, בלי ויתורים ביהודה ושומרון, ויתורים שללא ספק יעמידו בסכנה את בטחונה של מדינת ישראל".

"ראו, החוכמה היא לא לריב עם כל העולם לשם המריבה, ומנגד, לא להתפרק מנכסינו כדי להתנחמד ולמצוא חן בעיני אומות העולם. החוכמה היא לעמוד על האינטרסים שלנו, על ביטחוננו, להסביר את עמדתנו באופן משכנע, ולשמור על יחסים טובים עם מדינות העולם", 

עוד הוסיף בנט "צריך לומר את הדברים כהווייתם. אין מקום למדינה נוספת בין הים לירדן. לא רק בשל זכותנו על הארץ. גם ברמה הפרקטית, אין שום היתכנות או תוחלת למהלך מדיני עם הפלסטינים. אגב, על מי אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על פלסטינים? על חמאס, שזוכה לתמיכת רוב הפלסטינים? על הג'יהאד האיסלמי? על אבו מאזן שבזמנו הפנוי מכחיש שואה ומשלם לרוצחים? הם עצמם מסוכסכים עמוקות ורחוקים שנות אור ממשילות".

"לכן, סיסמאות ריקות כמו "שתי מדינות", צריכות להישאר בשנות ה-90, יחד עם הרבה אופנות אחרות שעברו מן העולם. הממשלה בראשותי הביאה את השנה השקטה ביותר לעוטף עזה. מול הרשות הפלסטינית קיימנו תיאום בטחוני ועשינו ככל שביכולתנו על מנת להביא לשיפור בתנאי החיים של האוכלוסייה, מעברים, היתרי עבודה, פרויקטים תשתיתיים. אבל כראש ממשלה הבהרתי בכל דרך שמשא ומתן מדיני פשוט לא עומד על הפרק".

"לא העליתי בדעתי לפגוש את אבו מאזן, שמא יתפתחו ציפיות לא ריאליות שעלולות להביא לאכזבה ולתגובת נגד אלימה, כפי שקרה בעבר. ההיסטוריה הוכיחה שתא שטח שאנחנו מפנים, הופך מיד לקן טרור. אזרחי ישראל נמצאים כבר שנים תחת איום טילים ורקטות של חמאס מעזה. נסתדר גם בלי איום דומה על לב המדינה מיהודה ושומרון. מדינות באזור שמייצאות טרור וחוסר יציבות יש מספיק. אין צורך לברוא עוד אחת, יש מאין".

בנט העלה על נס את הישגי הממשלה בראשותו וכתב "הממשלה בראשותי עשתה את מה שנראה בלתי אפשרי, שמרה על רוח טובה וחיובית מול העולם, תוך שהיא הודפת לחצים ושומרת בקנאות על ביטחונם של אזרחי ישראל ועל ארצנו. זה לא פשוט, צריך להתאמץ, אבל הוכחנו שזה אפשרי. השנה היא 2022, לא 1993. גם ידידי האמת של מדינת ישראל לא מצפים מאתנו להתפשר על ביטחוננו ועתידנו. אין שום סיבה להתנדב לכך".

גם התגובות במערכת הפוליטית סערו בעקבות הקו אותו רוצה להוביל לפיד מחר באו"ם. בליכוד אמרו "אחרי שלפיד הקים את הממשלה הישראלית פלסטינית הראשונה, עכשיו הוא רוצה להקים מדינה פלסטינית על גבול כפר סבא, נתניה ונתב"ג ולמסור שטחי מולדת לאויבינו. במשך שנים נתניהו הצליח להוריד את הנושא הפלסטיני מסדר היום העולמי, ולפיד החזיר את אבו מאזן לקדמת הבמה התוך פחות משנה".

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, גדעון סער כתב בתגובה: "הקמת מדינת טרור ביהודה ושומרון תסכן את ביטחון ישראל. רוב העם בישראל ונציגיו לא יאפשרו לזה לקרות". 

שרת הפנים איילת שקד תקפה "לראש ממשלת המעבר לפיד אין לגיטימציה ציבורית לסבך את ישראל עם אמירות שיגרמו נזק למדינה. לפיד מייצג אך ורק את עצמו באמירה זו ולא את הממשלה. מדינה פלסטינית מסוכנת למדינת ישראל".

לעומת זאת יו"ר מרצ זהבה גלאון שיבחה את לפיד וכתבה "מברכת את ראש הממשלה לפיד. מיליוני ישראלים ופלסטינים מחכים לאופק מדיני שישים סוף למעגל הדמים. אני קוראת לרה"מ, לך צעד נוסף קדימה, ותיפגש עם אבו מאזן בעצרת האו"ם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים