שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט לא ימליץ על לפיד; עשוי להמליץ על עצמו
מסתמן
סביבת לפיד: גם לפיד לא ימליץ על בנט • בכירים בליכוד נגד נתניהו: "מבצע מכירת חיסול של המפלגה לצרכיו הפוליטיים"
נפתלי בנט מכריז על מועמדותו לראשות הממשלה | צילום: אורי כהן

גורמים בסביבת יו"ר ימינה נפתלי בנט אמרו היום (חמישי) כי בנט לא ימליץ על יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כמועמד להרכבת הממשלה בפני הנשיא ראובן ריבלין ביום שני. לטענת הגורמים, טרם הוחלט על מי כן ימליץ. עם זאת, בסבירות גבוהה ניתן להעריך כי בנט לא ימליץ גם על נתניהו אלא על עצמו אך עמדתו הסופית טרם גובשה. בסביבת לפיד אמרו בתגובה כי גם יו"ר יש עתיד לא ימליץ על בנט.

בנט, בסבירות גבוהה, ימליץ על עצמו, על מנת לא לשרוף את עצמו באף אחד מהצדדים. בשלב הזה עדיין מתנהלים מאמצים קדחתניים של תקווה חדשה וגדעון סער, כדי שבנט ולפיד יבואו עם מתווה מסודר לנשיא, כשאם זה לא יקרה עד יום שני – די סביר שלנתניהו יהיה מספר ממליצים גבוה יותר. עם זאת, באותה רמה של סבירות, לאף אחד מהצדדים לא יהיו 61 ממליצים.

בתוך כך, גורמים רשמיים בליכוד זעמו לשמוע את הדיווח אתמול על ההצעה שהגיש ראש הממשלה בנימין נתניהו לבנט, לצורך כניסתו לממשלה תחת הליכוד. לפי ההצעה שהועברה ליו"ר ימינה, הוא צפוי לקבל למעשה כרטיס כניסה מידי לליכוד, שיריונים לכל שבעת חברי הכנסת של מפלגתו למשך שתי קדנציות וגם אחיזה במוסדות התנועה.

על פי הדיווח ב'חדשות 12', הבכירים בליכוד, בהם גם חברי כנסת, שרים וראשי סניפים של המפלגה, אמרו כי נתניהו מבצע פעם נוספת "מכירת חיסול לליכוד". לדברי הבכירים, הוא עושה זאת "לשם צרכיו הפוליטיים ומתוך חולשה אישית". אותם בכירים טוענים שלא היה צורך בהצעה כזאת לבנט מלכתחילה, אבל גם אם היא כבר הוגשה – היא הוגשה מוקדם מידי.

לטענת אותם בכירים בתנועה, בנט היה בא להרכיב את הממשלה עם הליכוד גם בלי ההצעה. על הרקע הזה יש לזכור כי ההצעה של נתניהו לבנט תפגע, אם תתקבל, בתחתית הרשימה של הליכוד, כשהם אלו ששילמו את המחיר גם באיחודים שביצע נתניהו ב-1996 וגם ב-2013 עם ישראל ביתנו.

"נתניהו חלש פוליטית", הסבירו הבכירים בליכוד. "ברגע כזה הוא עלול לבצע פעולות נמהרות וחפוזות". למרות הביקורת הקשה בתוך הליכוד, בשלב זה היא אינה מופנית ישירות ובאופן פומבי אל נתניהו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים