שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בנט ייפגש מחר עם נתניהו – במוצ"ש עם לפיד
הקרב על ליבו
לקראת שלב ההמלצות אצל הנשיא – ולראשונה מאז הבחירות שהתקיימו בשבוע שעבר, יו"ר ימינה יוועד עם ראש הממשלה, ויום לאחר מכן יעשה זאת עם יו"ר יש עתיד
נפתלי בנט | צילום: פישל רוזנפלד

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ייפגשו בצאת השבת, לראשונה מאז הבחירות, במסגרת הניסיון של "מחנה השינוי" לרתום את בנט לשורותיו ולהקים ממשלה ללא בנימין נתניהו. קודם לכן, ייפגש בנט מחר עם נתניהו עצמו, לאחר נאומו של ראש הממשלה אמש, שקרא לבנט "לחזור הביתה" לגוש הימין.

בנט טרם הצהיר על כוונותיו לאחר הבחירות, ובשלב זה גם לפיד וגם נתניהו מנסים לשכנע אותו לחבור אליהם. יו"ר יש עתיד העביר מוקדם יותר השבוע מסר לבנט, שלפיו הוא מוכן לוותר על המקום הראשון ברוטציה לטובתו – אם יצהיר שהוא מחויב לשינוי ולא יחבור לנתניהו.

ברקע הפגישה עם לפיד, שתעסוק בהקמת ממשלה משותפת, הימין מפעיל לחץ כבד מאוד על בנט שלא להצטרף לממשלה ללא נתניהו, ובליכוד מפעילים מכבש לחצים באמצעות ארגוני ימין. את המגעים בין בנט ונתניהו מנהלים מקורביהם טל גן צבי ואיש העסקים יעקב אטרקצ'י.

הפגישה של נתניהו עם בנט תתקיים מחר ברקע חשש גובר בלשכת ראש הממשלה מהאפשרות שנשיא המדינה יטיל את הרכבת הממשלה על בנט. למרות המחלוקות בגוש המתנגד לנתניהו על סבב ההמלצות אצל הנשיא, בליכוד מודאגים מכך שבנט עשוי להגיע להבנות עם לפיד ועם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, שיציבו אותו ראשון ברוטציה ובעמדת ראש הממשלה.

גורמים בכירים בתקווה חדשה מציבים מעין אולטימטום ליאיר לפיד בעקבות אי ההגעה להסכמות מול נפתלי בנט – כך דווח ב'כאו חדשות'. לדברי אותם בכירים במפלגתו של סער, בנט וימינה נמצאים בימים האחרונים תחת מתקפה קשה בימין על כך שהם שותקים ועל כך שהם מראים מוכנות להיכנס לממשלה עם מפלגות המרכז-שמאל, ולא נראה שזה יוכל להימשך עוד זמן רב.

"אם לפיד לא יודיע בשבוע הקרוב שהוא מוותר לבנט על ראשות הממשלה, בנט לא יוכל עוד לעמוד תחת הביקורת שהוא סופג עכשיו בימין ויודיע שהוא הולך עם נתניהו", הזהירו אותם בכירים. לטענתם, אם לפיד ימשוך את הזמן ויעכב את הסכמתו לוותר לבנט, כבר לא יהיה על מה לוותר מכיוון שבנט יירד מהגדר ויחזור בחזרה למחנה הימין. כך שחלון הזמן להגעה להסכמות ולוויתור מצד לפיד עומד על בין שבוע לשבועיים, לטענתם.

בכיר בגוש מתנגדי נתניהו אמר ל'ידיעות אחרונות' כי ״זה הולך ומתגבש, כל המפלגות שלנו בגוש אינן מתנגדות שבנט יהיה המועמד לראשות הממשלה. הבכיר אומר: ״לפיד ויתר בבחירות הקודמות על האגו בשביל גנץ, עכשיו הוא מוכן לוותר על האגו בשביל בנט, אבל אנחנו צריכים לדעת שבנט בכלל מוכן לבוא״ .

ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה לגייס ממליצים כדי שהנשיא יטיל עליו את הרכבת הממשלה, אלא שהפעם הוא מעלה הילוך – ומציע לבנט להצטרף לליכוד, בתמורה להמלצה עליו לנשיא בשבוע הבא – כך דווח ב'חדשות 12'.

על פי הדיווח של עמית סגל, ההצעה של נתניהו לבנט כוללת שיריון של שבעת חברי ימינה ב-37 המקומות הראשונים ברשימת הליכוד בשתי מערכות הבחירות הקרובות, ללא קשר לשאלה מתי הן יתקיימו. בנוסף, מוצע לבנט ייצוג באותו יחס במרכז הליכוד ובקרב מתפקדי המפלגה, דהיינו כ-17% מחברי כל המוסד. נתניהו נפגש השבוע עם יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ כדי לקבל את הסכמתו למהלך.

בנט ושקד ביקשו במשך שנים להיכנס לליכוד, ולמעשה יציאתם לדרך העצמאית ב-2013 נבעה בגלל שנחסמו בידי נתניהו. כעת מקווה ראש הממשלה כי ההצעה תימנע את חבירתו של בנט לגוש השני, ותסייע לו להקים ממשלה אף על פי שלפי שעה אין לו רוב בשל התנגדות סמוטריץ' להקמת ממשלה בקולות רע"ם.

מימינה נמסר בתגובה לפרסום: "נפתלי בנט דואג לאזרחים, לא לשיריונים. בנט ימשיך לעשות כל מאמץ כדי להקים ממשלה טובה ויציבה שתחלץ את ישראל מהכאוס".

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה אמש ליו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער, וקרא להם להרכיב עימו ממשלה. "בואו נשים את המשקעים האישיים מאחורינו, נקים ממשלת ימין יציבה", אמר נתניהו בהצהרה לתקשורת, לראשונה מאז ליל הבחירות וברקע המאמצים להרכבת ממשלה.

"לאחר שלוש מערכות בחירות ללא הכרעה, הפעם העם אמר את דברו במובהק. הציבור נתן למפלגות הימין רוב ברור של 65 מנדטים שמאפשר להקים ממשלה יציבה, שדרושה לישראל ליציאה מהקורונה כמו אוויר לנשימה", אמר נתניהו, "ממשלה יציבה כזו תכהן לאורך שנים ותוביל את ישראל לטובת כל אזרחיה להישגים אדירים. האתגרים העומדים לפנינו מחייבים זאת".

ראש הממשלה הוסיף כי "כל ממשלת שתוקם תהיה ממשלת שמאל בלתי יציבה, שתוקם בניגוד לרוב העצום שהצביע עבור הליכוד ומפלגות הימין. ממשלה עם ניגודים קיצוניים עלולה להרוס את כל ההישגים שלנו – והיא תיפול מהר מאוד. כשאנחנו יוצאים ראשונים מהקורונה, זה יהיה אסון גדול למדינת ישראל".

נתניהו המשיך: "דרושה לישראל ממשלה יציבה שתכהן לאורך שנים ותוביל את ישראל להישגים כבירים עבור כל האזרחים". עוד אמר נתניהו כי יעדי הממשלה הבאה הם המאבק בגרעין האירני, בחיזוק הכלכלה אחרי משבר הקורונה, בחתימה על הסכמי שלום נוספים והבאת חיסונים נוספים. לדבריו, אם תקום ממשלה אחרת – היעדים הללו בסכנה.

נתניהו ביקש מבנט וסער להקים עימו ממשלה, על אף חילוקי הדעות בין הצדדים. "ידענו להתגבר עליהם ולעבוד יחד לטובת אזרחי ישראל", אמר. "בואו נשים את המשקעים האישיים מאחורינו, מדינת ישראל ועתידה הם הדבר החשוב באמת. כל אחד מאיתנו האמין לפני הבחירות שיוכל להגיע לממשלה ללא שותפות עם האחר, אבל העם אמר את דברו והחליט שאנחנו חייבים לשבת יחד. קורא לכם – חזרו הביתה למקום הטבעי שלכם בימין, בואו נתאחד ונקים יחד ממשלה לאומית יציבה".

"זה מה שהציבור העצום שתמך בליכוד ובימין מצפה שנעשה. אני חושב שכל אחד מאיתנו האמין שנוכל להגיע לממשלה ללא שותפות עם האחר לפני הבחירות, אבל העם אמר את דברו והחליט שאנחנו חייבים לשבת יחד. אני קורא לכם, חזרו הביתה למקומכם הטבעי, בואו נתאחד ונקים ממשלה ימנית יציבה. בעזרת השם בואו נביא לאזרחי ישראל בשורה ותקווה – ממשלת ימין מאוחדת ויציבה שתדאג כמו שתמיד דאגנו לכל אזרחי ישראל", דברי נתניהו.

סער מיהר להגיב לקריאה ודחה את ההצעה. "באותו יום ממש שבו הוא ואנשיו שוב מפיצים נגדי ונגד נשיא המדינה תיאוריות קונספירציה הזויות וכוזבות, נתניהו פונה אליי כדי שאצטרף אליו. תשובתי – אקיים את התחייבותי לבוחר. לא אצטרף ולא אתמוך בממשלה בראשות נתניהו", כתב בטוויטר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים