שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בן דודו של ראש הממשלה נתניהו: "המדינה תחדל מלהיות דמוקרטיה"
דני נתניהו, בן דודו של ראש הממשלה נתניהו, נאם בהפגנה הערב בתל אביב: "הדרישה הבוטה למנות שופטים, משמעותה ביטול עצמאותה של הרשות השופטת"
ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים שיחת וידאו עם חברי ארגון אייפאק | צילום: קובי גדעון - לע"מ

דני נתניהו, בן דודו של ראש הממשלה נתניהו, ובנה של שופטת העליון לשעבר, שושנה נתניהו ז"ל, נאם הערב (מוצאי שבת) בהפגנה לבתל אביב. דני התייחס לחשיבות מערכת משפטית עצמאית וטען: "אמרתי כי המסר המרכזי מבית הוריי היה, כי אי קיום כל שלושת מרכיבי הדמוקרטיה, תוך הפרדתן ועצמאותן, תביא לכך שהמדינה תחדל מלהיות דמוקרטיה".

בנאומו פנה דני לבן דודו, ראש הממשלה באופן אישי: "בן דודי נתניהו. נפגשנו להספיד את אימי, שופטת ביהמ"ש העליון בדימוס. באותו מעמד הבעת את הערצתך לאימא על היותה יסודית ומעמיקה. מופת ודוגמה לציבור המשפט ולעם ישראל כולו. המערכת השיפוטית היא בלתי תלויה ואל לה להיגרר לרצון הציבור ותחושותיו כפי שאל לנו להיכנע לרצון השלטון. בכל מעשיה הביאה אמי לידי ביטוי את המרכיבים המרכזיים בשלטון הדמוקרטי. שמירה על זכויות אדם וחופש הביטוי".

עוד מבחזית החדשות

עוד אמר נתניהו, "בטוחני כי אילו אימא הייתה בחיים היא לא הייתה שותקת והייתה מביעה באוזני כל את חרדתה. הדרישה הבוטה במיוחד למנות למעשה את שופטי בית המשפט העליון, כולל הנשיא, על ידי חברי הכנסת יחד עם חקיקת חוקים אישיים מיטיבים לחברי כנסת שסרחו משמעותה ביטול עצמאותה של הרשות השופטת".

נתניהו התייחס גם לנושא פסקת ההתגברות ואמר: "חקיקת פסקת התגברות, שתמנע פסילת חוקים לא שוויוניים על ידי בג"ץ תביא באופן מידי לביטולו ולאובדן אמון הציבור במערכת המשפט בכלל. לאחר חיסול דה-פקטו של מערכת המשפט על ידי "יסמנים" כיועצים משפטיים. מה יימנע מהקואליציה שהעבירה את פסקת ההתגברות להכריז על מפלגות האופוזיציה כבלתי חוקיות? הרי כבר עתה קוראים מספר חברי כנסת להכריז על ראשי האופוזיציה כבוגדים כביכול מעצם פנייתם לציבור לממש את זכותו ולהגביל את יוזמות החקיקה הדורסנית".

לבסוף פנה לנתניהו באופן ישיר ואמר לו: "זכור, מעשיך הנוכחיים הם המורשת שתשאיר אחריך לעולם כולו ולציבור בישראל שדוגל בדמוקרטיה ובשלטון החוק על כל המשתמע מכך".

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. זאת בדיוק הבעיה!! המערכת השיפוטית היא בלתי תלויה כדבריך, עושה מה שבא-לה, לפי התפיסה הפוליטית שלה
    נאום חיות יוכח…ההתקפות של ברק יעידו..אישיות הנוכחים אתמול בהפגנה תוכיח

  2. לפני 10 שנים הפגינו כאן חצי מליון איש נגד הבית משפט! זה פי 7 כמעט מכמות המפגינים מאמש שאחרי 75 שנות שלטון טוטלי עומדים בשעה טובה מאוד לאבד אותו. מזל טוב.

  3. מותר גם לבן דודו של נתניהו להיות שמאלן מעניין למה הנהוג בכל מדינות המערב לא מספיק טוב לישראל האם רק בישראל יש דמוקרטיה ולפני ברק לא ידעו בעולם דמוקרטיה מהי.אולי יואיל מישהו לענות על השאלה הבסיסית הזאת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים