שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בן גביר תוקף את התנהלותה של היועמ"שית: "מאוכזב ממנה עמוקות, שנה וחצי לא שמענו אותה"
אמש פורסם כי היועמ"שית עתידה להתנגד להצעת החוק המעניקה ליו"ר עוצמה יהודית סמכויות על משטרת ישראל, ואף לא להגן עליו בעתירות שיוגשו נגדו בבג"ץ | האזינו
בן גביר עם הנשיא הרצוג | צילום: קובי גדעון/לע״מ

ח"כ בן גביר שוחח הבוקר בראיון עם ענת דוידוב וגדעון אוקו, הוא הגיב על ההתנהלות של היועמ"שית, וטען, "הצהרה מאכזבת מאוד של היועמ"שית, שמעמידה בסימן שאלה גדול את עמדותיה המקצועיות. חשבתי שמוסד היועץ המשפטי לממשלה הוא רציני", טען. "תוך יום יש התנגדות? אין ישיבות אצלה במשרד. הזהירו אותי שרים בממשלה ואמרו לי שהיא נגדנו. היא משרתת אג'נדה. קיוויתי שזה לא יקרה. היא רוצה למנוע ממני לבצע מדיניות? בכל מדינה דמוקרטית השרים קובעים את המדיניות, רק בישראל השר הוא סוג של עציץ. למה? אולי רק במדינה טוטליטרית יותר מסוריה המשטרה קובעת את המדיניות. אנחנו לא מדינת משטרה. ככה עובדים?".

והוסיף, "אני מאוכזב ממנה עמוקות", הודה, "כך מתנהגים? אין תהליך של בירור? אין שולחן עגול? תוך יום את מגבשת את העמדה שלך? אי אפשר להתעלם מכך ששנה וחצי לא שמענו אותה, היא כנראה מאוד שונה וזה בסדר אבל היא צריכה לזכור שהיא יועצת. בניגוד לחבריי שחלקם כבר אמרו שצריך לפטר אותה, אמרתי שנשמע ונבדוק. האירוע הזה גורם לי לחשוב שמה שאומרים עליה הוא נכון. בהחלט יש כאן אג'נדה וזה חמור מאוד בעיניי. אשאל אותה למה היא לא פועלת כיועצת. היא אמורה לייעץ. מה לא מובן כאן? מה, אני לא פועל לפי חוק?". 

עוד מבחזית החדשות

ח"כ בן גביר התייחס ליחסים עם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, ואמר, "הרושם שלי הוא שמדובר באדם רציני שרוצה בטוב המדינה. אני מאמין ומקווה שיישם את מדיניות השר, כך אמור לעבוד מפכ"ל. יחד נילחם במה שקורה בדרום, המדיניות תהיה שמספיק עם עבירות הפרוטקשן, הטרור החקלאי והבריונות בכבישים. זה הכי תקין להזמין לבת מצווה, זה משהו שקוף וזה אירוע פומבי. המפכ"ל אף פעם לא היה באירועים?". 

בסיום הראיון, התייחס בן גביר לתוצאות הבחירות ולמשא ומתן הקואליציוני, והבהיר: "אם אני לא נכנס אין ממשלה. אני רוצה מאוד שתהיה כאן ממשלת ימין אך יש לי עקרונות. יש דברים שאלה קווים אדומים. נתנו לנו 64 מנדטים, אם אוציא לפועל את הרפורמות והשינוי שאני רוצה במשטרה, גם אנשי השמאל ששומעים אותנו מאוד ייהנו. כשאני מדבר על בריונות בכבישים, זה לא שמאל או ימין. אני לא מתבייש לומר שאני בא לעשות סדר. תוסיפו לזה את הטרור החקלאי ואת הפרוטקשן. זה החלום שלי, זה מפעל חיי, אני רוצה להצליח בזה וזה לא קשור לשמאל או ימין אלא לחיים של כולנו". 

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים