שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בן גביר שוב החרים הצבעות: האופוזיציה העבירה שני חוקים בטרומית
בן גביר ועוצמה יהודית הודיעו שיתמכו בחוק של האופוזיציה ובקואליציה הצטרפו אליהם כדי להימנע ממבוכה |בכירים בקואליציה: "לבן גביר אכפת יותר מסיקור תקשורתי"
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

במליאת הכנסת עברה היום (רביעי) בקריאה טרומית הצעת החוק של חבר הכנסת מאיר כהן מיש עתיד, בעניין זכאות לאבחון לקויות למידה לילדים ממשפחות מעוטות יכולת. זהו ניצחון ראשון לאופוזיציה בהצבעה בכנסת הזו. גם הצעת החוק לשמירה על הסביבה החופית של חה"כ יוראי להב הרצנו עברה בטרומית. מצב זה התאפשר בעקבות בעקבות ההחלטה של עוצמה יהודית לתמוך בהצעת החוק של האופוזיציה. כדי להימנע ממבוכה החליטו בליכוד לתמוך בהצעה.

בכירים בקואליציה גינו את התנהגותו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ואמרו כי אכפת יותר מסיקור תקשורתי מאשר לשמור על ממשלת הימין ושלמות הקואליציה. לדבריהם בממשלה פותרים בעיות יחד, ובניגוד לספינים שלו, הוא לא היחיד שאכפת לו מהנגב והגליל. אולי באמת עדיף שיפילו את הממשלה, נלך לבחירות, והציבור יעיף את מי שהפיל את ממשלת הימין.

עוד מבחזית החדשות

בעוצמה יהודית החליטו למרוד במשמעת הקואליציונית במחאה על פגיעה לטענתם בתקציבי משרד הנגב והגליל. מעוצמה יהודית נמסר אחרי ההצבעה: "תושבי הנגב והגליל והפריפריה חשובים לא פחות ממשמעת קואליציונית".

ביש עתיד בירכו על העברת החוקים בטרומית. יאיר לפיד כתב: "ניצחון נוסף לאופוזיציה. ניצחון נוסף לתושבי מדינת ישראל לאיכות הסביבה! גם הצעת החוק של חה"כ יוראי להב הרצנו להגנה על החופים בישראל עברה במליאת הכנסת. לפי הצעת החוק תוכניות בנייה ישנות ייבחנו מחדש ויותאמו לסטנדרטיים המודרניים אלו שלא מחריבים את רצועת החוף הקטנה והמיוחדת שנשארה לנו".

בהצעת החוק של ח"כ מאיר כהן שעברה בקריאה טרומית, מוצע לעגן בחוק את השתתפות המדינה במימון אבחונים של לקויות למידה עבור ילדים החיים בעוני, בהמלצת מוסד החינוך שבו הם לומדים ובהתאם לצורכיהם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים